3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egy friss felmérés szerint a digitális vonzalom célpontja nem az Apple, hanem a nagy rivális, a Google. A cégek "választási eredményeit" pedig bármelyik politikus megirigyelhetné.

Az ABC NEWS és Washington Post úgy gondolta, a cégek irigyelt piaci pozíciói miatt eljött az idő egy "népszerűségi" közvéleménykutatásra, melyet véletlenszerűen 1007 amerikai megkérdezésével készítettek el. Eszerint a megkérdezett amerikaiak 83 százaléka kedveli a Google-t, 53 százalékuk pedig "erősen preferálta" - foglalta össze az eredményeket a CNN.

Ez annyira nem is meglepő, hiszen a webes keresés királya, a Google-birodalom számos dologgal bővült az elmúlt években, elég csak az Android operációs rendszerre gondolni, a YouTube-ra, a Google Plus közösségi oldalra, vagy a Google Maps-re, Gmail-re. A március 28 és április 1-je között tartott felmérés során a válaszadók 9 százaléka kedvezőtlennek ítélte meg a céget, 10 százalékuk pedig nem válaszolt.

A Google eredményei a céget az Apple elé rangsorolták, melyet mindössze a válaszadók 74 százaléka preferált, 13 százalékuk pedig elutasította azt. Ezzel a megkérdezettek körében nagyobb arányú elutasítást tudhatott magáénak, mint a webes keresőóriás.

Míg az Android operációs rendszerrel működő telefonok a világ okostelefonjainak nagyrészét teszik ki, addig egyetlen olyan mobilkészülék sem képes arra, hogy az Apple iPhone-ja közelébe érjen. Hasonló a helyzet az iPad új generációs készülékével, mely a tabletek piacát uralja.

A jövedelem függvényében is megvizsgálták a két IT-óriás népszerűségét, és kiderült, az évi 100 ezer dollárnál többet kereső háztartásoknál szintén a Google a nyerő, hiszen 93 százalékuk volt kedvezőbb véleménnyel.

A cégek hírnevét az egyes hírek is közvetlenül tudják befolyásolni, erre jó példa az Apple, amely 46,3 milliárd dolláros rekord utolsó negyedévet produkált, mégis néhányan felemlegetik a kínai gyártáshelyet. Különösen a Foxconn gyártópartnert érik negatív kritikák a zord munkakörülmények miatt. Ugyanakkor a Google-lel kapcsolatban inkább az adatvédelmi változásokat szokták említeni negatív összefüggésben. A felmérés eredményei azonban azt mutatják, hogy a fogyasztók mindezeket hajlandók figyelmen kívül hagyni, ha a digitális élménnyel elégedettek.

A két nagycég mellett a legnépszerűbb közösségi oldal, a Facebook sem bukna el egy képzeletbeli választásokon, hiszen a népszerűsége a válaszadók körében 58 százalékos lett, ezzel szemben 28 százalékuk utasította el az oldalt - ez kétszer annyi mint, ahányan az Apple-t, és majdnem háromszor annyi, mint amennyien a Google-lel szemben éreztek ellenszenvet.

A Twitter a népszerűségi versenyben csak a negyedik helyre ért fel, hiszen a válaszadóknak a 34 százaléka méltatta csak, 36 százalékuk kedvezőtlen véleménnyel volt róla. A mikroblog-oldalról 31 százaléknak pedig nem volt véleménye.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!