Az ABC NEWS és Washington Post úgy gondolta, a cégek irigyelt piaci pozíciói miatt eljött az idő egy "népszerűségi" közvéleménykutatásra, melyet véletlenszerűen 1007 amerikai megkérdezésével készítettek el. Eszerint a megkérdezett amerikaiak 83 százaléka kedveli a Google-t, 53 százalékuk pedig "erősen preferálta" - foglalta össze az eredményeket a CNN.
Ez annyira nem is meglepő, hiszen a webes keresés királya, a Google-birodalom számos dologgal bővült az elmúlt években, elég csak az Android operációs rendszerre gondolni, a YouTube-ra, a Google Plus közösségi oldalra, vagy a Google Maps-re, Gmail-re. A március 28 és április 1-je között tartott felmérés során a válaszadók 9 százaléka kedvezőtlennek ítélte meg a céget, 10 százalékuk pedig nem válaszolt.
A Google eredményei a céget az Apple elé rangsorolták, melyet mindössze a válaszadók 74 százaléka preferált, 13 százalékuk pedig elutasította azt. Ezzel a megkérdezettek körében nagyobb arányú elutasítást tudhatott magáénak, mint a webes keresőóriás.
Míg az Android operációs rendszerrel működő telefonok a világ okostelefonjainak nagyrészét teszik ki, addig egyetlen olyan mobilkészülék sem képes arra, hogy az Apple iPhone-ja közelébe érjen. Hasonló a helyzet az iPad új generációs készülékével, mely a tabletek piacát uralja.
A jövedelem függvényében is megvizsgálták a két IT-óriás népszerűségét, és kiderült, az évi 100 ezer dollárnál többet kereső háztartásoknál szintén a Google a nyerő, hiszen 93 százalékuk volt kedvezőbb véleménnyel.
A cégek hírnevét az egyes hírek is közvetlenül tudják befolyásolni, erre jó példa az Apple, amely 46,3 milliárd dolláros rekord utolsó negyedévet produkált, mégis néhányan felemlegetik a kínai gyártáshelyet. Különösen a Foxconn gyártópartnert érik negatív kritikák a zord munkakörülmények miatt. Ugyanakkor a Google-lel kapcsolatban inkább az adatvédelmi változásokat szokták említeni negatív összefüggésben. A felmérés eredményei azonban azt mutatják, hogy a fogyasztók mindezeket hajlandók figyelmen kívül hagyni, ha a digitális élménnyel elégedettek.
A két nagycég mellett a legnépszerűbb közösségi oldal, a Facebook sem bukna el egy képzeletbeli választásokon, hiszen a népszerűsége a válaszadók körében 58 százalékos lett, ezzel szemben 28 százalékuk utasította el az oldalt - ez kétszer annyi mint, ahányan az Apple-t, és majdnem háromszor annyi, mint amennyien a Google-lel szemben éreztek ellenszenvet.
A Twitter a népszerűségi versenyben csak a negyedik helyre ért fel, hiszen a válaszadóknak a 34 százaléka méltatta csak, 36 százalékuk kedvezőtlen véleménnyel volt róla. A mikroblog-oldalról 31 százaléknak pedig nem volt véleménye.
mfor.hu