A MÁV Rt. az idén 88,6 milliárd forint értékben tervez beruházásokat, melyből 43,4 milliárd forintot a pályavasút, 22,5 milliárdot a személyszállítás, 13,4 milliárdot a gépészeti, 3,2 milliárdot az árufuvarozási, 6,1 milliárd pedig egyéb beruházásokra költenek - közölte Mangel János, a vasúttársaság főosztályvezetője.
Mangel János elmondta a lehetséges kivitelezők számára tartott tájékoztatón, hogy az idei beruházásokból 25,7-25,7 milliárd forintot tesznek ki a költségvetés által és a korábban felvett állami, valamint MÁV hitelekből finanszírozott fejlesztések. Az Európai Unió ISPA előcsatlakozási alapjából 15,2 milliárd forint jut vasúti beruházásokra. Ezen felül a MÁV Rt. 22 milliárd forint hitel felvételét tervezi.
A költségvetési forrásokból megvalósuló beruházásoknál a közbeszerzési eljárás szabályait alkalmazzák - hangsúlyozta Mangel. Az európai uniós támogatásnál, illetve a nemzetközi pénzintézetektől felvett hitelek esetében a nemzetközi előírások vonatkoznak a tenderezésre.
A MÁV tájékoztatása szerint az idén folytatódik a pályarehabilitáció a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon EIB-hitelből, valamint megkezdődik a Cegléd-Kiskunfélegyháza-Szeged vasútvonal korszerűsítése is. Az ISPA támogatások felhasználásával folytatódik a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Győr-Hegyeshalom, és a Zalalövő-Boba vonalak korszerűsítése. Szintén közösségi forrásból kezdődik meg a Szolnok-Lökösháza vonalszakasz átépítése. A MÁV legelőször a Budapest-Boba, a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony és a Budapest-Dombóvár-Gyékényes vasútvonalak korszerűsítését tervezi.
Van pénz a vasútra
A MÁV Rt. az idén 88,6 milliárd forint értékben tervez beruházásokat, melyből 43,4 milliárd forintot a pályavasút, 22,5 milliárdot a személyszállítás, 13,4 milliárdot a gépészeti, 3,2 milliárdot az árufuvarozási, 6,1 milliárd pedig egyéb beruházásokra költenek.