3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az on-line kereskedelem tervezői számára nélkülözhetetlen annak ismerete, hogy vásárlóik milyen indíttatásból vásárolnak üzletükben és miért épp az adott árut helyezik virtuális bevásárlókosarukba. Érdemes figyelembe venni a User Interface Engineering legújabb felmérését, miszerint az on-line vásárlások 40 százalékát az előre nem tervezett termékeket teszik ki.

A tanulmány szerzői hangsúlyozzák a megfelelő szerkezetű és tetszetős designnal ellátott navigációs linkrendszer kialakításának és a vásárló ennek használatára történő motiválásának szerepét az egyszerű kereső alkalmazásával szemben. A kereső használatával ugyanis rögtön az előre meghatározott célhoz jut a vásárló, elkerülve ezáltal a további vásárlási lehetőségeket. Ezt alátámasztják a felmérés adatai: a keresőmotor igénybevételével vásárlók csupán 13 százalékkal részesültek a nem tervezett vásárlásokra költött összes költésből, míg a többi 87 százalék a kategória-struktúrát használók zsebéből vándorolt ki. Ehhez hozzátehetjük, hogy az utóbbi csoport nagyobb valószínűséggel folytatta a termékek közötti böngészést az eredetileg tervezett termék(ek) megvásárlása után.

Az elemzők által megtapasztalt eredmény elérése érdekében alapvető fontosságú a kereskedelmi honlap navigációs rendszerének megfelelő kialakítása, elmondható tehát, hogy a fő szerep a site tervezőié.. A User Interface Engineering adatai fényében kitűnik, hogy a vásárlók leginkább akkor használták a termékkereső-funkciót, amikor a kategória-rendszer átláthatatlan volt, vagy az egyes címszavakból nem derült ki egyértelműen, mit is takarnak valójában. Nem csak a kategória-linkek könnyű áttekinthetősége fontos, hanem az egyes kategóriákban szereplő termékek, illetve termékcsoportok minél pontosabb meghatározása. Lényeges továbbá a kategória-struktúra tetszetős külalakja és megfelelő elhelyezése az oldal szerkezetében.

Összességében tehát a jól ismert "mall-hatás" derül ki a felmérésből: A boltokban a polcok között sétálgatva olyan termékekkel is találkozhatunk, amelyek nem szerepeltek eredeti vásárlási elképzeléseinkben. A szupermarketek és nagyobb üzletek szakemberei mindezt jól ismerik, és ennek tudatában alakítják ki az egyes árucikkek helyét. Erre jó példa az, hogy a pékáru minden esetben a szupermarketek hátsó traktusában található, így a mindennapi betevő kenyérhez kizárólag csak akkor juthatunk, ha előtte az egész üzlet területén átvágunk. A UIE elemzői hasonló taktikát javasolnak az on-line kereskedések tulajdonosai számára is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!