Az idei évre tervezett fejlesztések közül a Nemzeti Fejlesztési Terv II. elővárosi közlekedés feltételeit javító beruházásai keretében további átépítések is várhatók. Ennek keretében a budapesti Déli Összekötő Duna-híd karbantartása mellett felújítják a Biatorbágy-Tatabánya vonalszakasz vágányhálózatát, és a Győr és Celldömölk közötti 72 km hosszúságú vonalat is villamosítják. Uniós támogatás felhasználásával újul meg a Szajol-Békéscsaba-Lőkösháza vonal. A Budapest-Székesfehérvár vonal átépítésével annak legnagyobb részén a 160 km/h-s sebesség lesz elérhető, csakúgy, mint a Budapest-Pusztaszabolcs szakaszon.

Korszerűsödik a járműpark is, háromszáz darab használt, felújított német személykocsi (273 darab) és 27 vezérlőkocsi (27 darab) áll forgalomba a MÁV vonalain 2006 nyarán, az első kocsik még áprilisban megérkeznek Magyarországra. A 2006. év végétől folyamatosan érkeznek az elhíresült Stadler Flirt vonatok, de várhatóan 10 darab Siemens Desiro motorvonat is forgalomba áll.