2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Előtérben az EU-csatlakozás Pályázat útján választották ki a MÁV Rt. négy új üzletágvezetőjét: Csiba Józsefet (korábban a MÁV Rt. Gépészeti Szakigazgatóság stratégiai és fejlesztési divíziójának helyettes vezetője), Vizsy Ferencet (személyszállítási szakigazgató), Kovács Imrét (a GySEV soproni igazgatóságáriak értékesítési vezetője) és Zsákai Tibort (a pálya-, híd- és magasépítményi szakigazgatóság vezetője).

A tarifa, a százszázalékos kedvezmény, valamint a fajlagos bevétel újragondolást igényelnek. A gazdálkodó cégeket a hozadék és a nyereség jellemzi. Ezt pedig nem feltétlenül garantálják a kedvező bevételmutatók és a százszázalékos kedvezmények. A bevételért felelős kereskedőnek a költségekre is figyelmet kell fordítani, mivel a fuvardíjbevételeket, azoknak a szintjét elsődlegesen nem az értékesítő szabja meg, hanem a versenyhelyzet, illetve a piac. Éppen ezért irreális arra gondolni, hogy díjemeléssel lineárisan növekedhetnek a bevételek. Ha az üzemanyag árát emelik, a fogyasztás rövid idő alatt beáll a korábbi szintre. Ha a vasúti fuvardíjakat mondjuk emelni akarjuk 10 százalékkal, az forgalomvesztéshez vezethet. A fuvardíjak magasan tartása a tranzitforgalmak megszerzését is akadályozza.

A MÁV értékesítői eddig csak egy fuvardíjat adtak ki az ügyfeleknek, ha azok ajánlatot kértek. A forgalom megtartására ez a jövőben nem lesz elegendő. Az eredményesség növelésének lehetősége - megítélésem szerint - a többszintű bevétel realizálásában rejlik. Például, ha projekt- vagy irányvonalakat alakítunk ki, ahhoz versenyképes árakat adhatunk a megbízóinknak. Ha a projektek önálló elszámolással bírnak, akkor a fuvardíj mellett a cargo területnek még a projekt eredménye is rendelkezésre áll. Ez azonban csak akkor képződik, ha a nagyobb értékmentés irányába elmozdulunk.

A MÁV Rt.-nek az új mentalítású szervezetével és partnerekkel, a közös érdekeken alapuló cégekkel kell megfelelni a piaci kihívásoknak. Mivel a magyar piac kicsi, ki kell törni az elszigetelődésből, ezért nekünk nemzetközi színtéren és viszonylatokban kell a munkát a megbízókkal és a környező vasutakkal megszervezni.


Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!