2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Előtérben az EU-csatlakozás Pályázat útján választották ki a MÁV Rt. négy új üzletágvezetőjét: Csiba Józsefet (korábban a MÁV Rt. Gépészeti Szakigazgatóság stratégiai és fejlesztési divíziójának helyettes vezetője), Vizsy Ferencet (személyszállítási szakigazgató), Kovács Imrét (a GySEV soproni igazgatóságáriak értékesítési vezetője) és Zsákai Tibort (a pálya-, híd- és magasépítményi szakigazgatóság vezetője).

A tarifa, a százszázalékos kedvezmény, valamint a fajlagos bevétel újragondolást igényelnek. A gazdálkodó cégeket a hozadék és a nyereség jellemzi. Ezt pedig nem feltétlenül garantálják a kedvező bevételmutatók és a százszázalékos kedvezmények. A bevételért felelős kereskedőnek a költségekre is figyelmet kell fordítani, mivel a fuvardíjbevételeket, azoknak a szintjét elsődlegesen nem az értékesítő szabja meg, hanem a versenyhelyzet, illetve a piac. Éppen ezért irreális arra gondolni, hogy díjemeléssel lineárisan növekedhetnek a bevételek. Ha az üzemanyag árát emelik, a fogyasztás rövid idő alatt beáll a korábbi szintre. Ha a vasúti fuvardíjakat mondjuk emelni akarjuk 10 százalékkal, az forgalomvesztéshez vezethet. A fuvardíjak magasan tartása a tranzitforgalmak megszerzését is akadályozza.

A MÁV értékesítői eddig csak egy fuvardíjat adtak ki az ügyfeleknek, ha azok ajánlatot kértek. A forgalom megtartására ez a jövőben nem lesz elegendő. Az eredményesség növelésének lehetősége - megítélésem szerint - a többszintű bevétel realizálásában rejlik. Például, ha projekt- vagy irányvonalakat alakítunk ki, ahhoz versenyképes árakat adhatunk a megbízóinknak. Ha a projektek önálló elszámolással bírnak, akkor a fuvardíj mellett a cargo területnek még a projekt eredménye is rendelkezésre áll. Ez azonban csak akkor képződik, ha a nagyobb értékmentés irányába elmozdulunk.

A MÁV Rt.-nek az új mentalítású szervezetével és partnerekkel, a közös érdekeken alapuló cégekkel kell megfelelni a piaci kihívásoknak. Mivel a magyar piac kicsi, ki kell törni az elszigetelődésből, ezért nekünk nemzetközi színtéren és viszonylatokban kell a munkát a megbízókkal és a környező vasutakkal megszervezni.


Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!