A befolyásos üzleti-politikai újság az egyik moszkvai repülőtér név nélkül nyilatkozó munkatársától kapott tájékoztatásra hivatkozik, amely szerint a Wizz Air vezetése egy hét múlva találkozik oroszországi repülőterek képviselőivel Magyarországon. Ezt az értesülést a Wizz Airnél nem erősítették meg.
A légitársasággal való együttműködés kilátásairól a konkrét válaszadást megkerülve, név nélkül nyilatkozott az orosz főváros domogyedovói repülőterének illetékese a Vedomosztyinak. Elmondta: nem ez az első év, hogy tárgyalásokat folytatnak a társasággal.
Vitalij Vancev, a vnukovói repülőtér igazgatótanácsának elnöke pedig kijelentette: kétli, hogy fogadni tudják a Wizz Air járatait.
A seremetyevói repülőtér illetékese leghamarabb 2 és fél év múlva lát lehetőséget arra, hogy a légitársasággal együttműködjenek. Akkora elkészül a régi B terminál helyén a 10 milliós utasforgalomra méretezett új légikikötő.
Alekszandr Nyeragyko, a Roszaviacija (orosz Szövetségi Légiközlekedési Ügynökség) vezetője arról tájékoztatta a Vedomosztyit, hogy a Wizz Air nem fordult az orosz légügyi hatóságokhoz repülési engedély kérelemmel, de tavaly ősszel egy befektetői csoport fapados légitársaság alapítására tett ajánlatot nekik. Ebben a Wizz Air 49 százalékos tulajdonrészt szeretne birtokolni. Az orosz Szövetségi Légiközlekedési Ügynökséget zavarta az új projektben résztvevők névsora. "Gyakorlatilag az Avianovát akarták másolni" - kifogásolta Alekszandr Nyeragyko.
Az orosz lap emlékeztetett arra, hogy a Wizz Air legismertebb oroszországi projektje a 2009-2011 között üzemelő, de két éve csődbe ment Avianova fapados légitársaság volt, amelyet az A1 csoport nevű befektetői kör hozott létre. Az A1 csoportban 51 százalékos, többségi tulajdonrésszel az egyik legnagyobb orosz pénzügyi-ipari csoport, az Alfa-Grupp rendelkezik, 49 százalék pedig az amerikai Indigo Partners tulajdona. Utóbbi a Wizz Air légitársaság 50 százalékos tulajdonosa is.
Dmitrij Csernyak, az A1 befektetői csoport volt vezetője a Vedomosztyival közölte, hogy az új fapados projekt a Wizz Air Russia és hogy az - általa meg nem nevezett - üzleti partnerek be fogják nyújtani ennek létrehozására a megfelelő dokumentumokat az orosz hatóságoknak. Csernyak 20-50 millió dollárra becsülte a projekt értékét. Szerinte, ha a Wizz Airnek sikerül kijutnia az oroszországi piacra, akkor ott a második legnagyobb diszkont légitársasággá válhat.
A Vedomosztyi emlékeztetett, hogy márciusban elindultak az EasyJet moszkvai járatai.
MTI