3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Másfél évtizede egy hírhedt taxis társaság uralja Ferihegyet. A reptéri taxisok hosszú évekig a gazdaságon kívüli kényszer eszközeivel (fizikai erőszak) biztosítottak a maguk számára kivételezett helyzetet a reptéren, s az új brit tulajdonos érkezéséig valódi változást hozó lépés nem történt, derül ki a Népszabadság áttekintő cikkéből.

Másfél évtizedes monopólium

A ferihegyi drosztokat - néhány formális cégjogi változást leszámítva - máig uraló csoport Airport Taxi Kft. néven még a 90-es évek elején jelent meg a repülőtéren, kisajátítva egy naponta többmilliós, évente milliárdos forgalmat hozó piacot. Már ekkor problémát okoztak az "elképesztően magas fuvardíjak" és a sorozatos zaklatások, a taxisok ugyanis már a várócsarnokban igyekeztek a legváltozatosabb módszerekkel fuvart szerezni.

A Népszabadság információi szerint arra, hogy a társaság másfél évtizedig kisajátítsa a ferihegyi drosztokat, törvényes megoldás nem létezett. A hosszú távú együttműködés ennek ellenére szinte zavartalan volt az állami reptér és a vállalkozás között.

A rivális taxistársaságokkal viszont a 90-es évek végére elmérgesedett a helyzet, sorozatossá váltak a konkurensek alkalmazottai elleni támadások - napjában többször gumikat szúrtak ki, visszapillantó tükröket törtek. A tettesek soha nem kerültek elő, egy rendőrségi feljegyzés szerint ugyanis a sértettek a rendőrök jelenlétében "nem tudták vagy nem akarták" megnevezni őket. Tehát továbbra is fennállt az a probléma, hogy a cég más szolgáltatókat nem engedett Ferihegyre. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jellemzése szerint a reptéri taxisok tíz évig "a gazdaságon kívüli kényszer eszközeivel (fizikai erőszak) biztosítottak a maguk számára" kivételezett helyzetet Ferihegyen.

2003-ban a társaság új cégnév alatt, Tourist Taxiként működött tovább, vezetője pedig Veres István, a Citadella vagyonkezelőjeként - többek között a Citadella-terasz engedély nélküli építésével - elhíresült vállalkozó volt. A "balkáni állapotok" felszámolása végül a privatizáció után felállt új, brit vezetésre maradt, amely márciusban közölte: pályázaton fogja kiválasztani a megfelelő taxiscéget. Arról, hogy miért vett 180 fokos fordulatot a történet, névvel senki nem nyilatkozott a lapnak.

Bár a tarthatatlan helyzetet viszonylag egyszerűen meg lehetett volna oldani, 15 éven át sem a reptér korábbi, az állam által kinevezett vezetői, sem a rendőrség és a főváros tisztségviselői nem tudtak vagy nem akartak tenni a jogtalan és az országhoz méltatlan állapotok ellen, áll a Népszabadság összegzésében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!