A '80-as, '90-es évek hangulata, kisebb méret, barátságosabb környezet, nyitott tér jellemzi a közelmúltban nyílt amerikai bevásárló központokat.
Úgy tűnik leáldozóban az óriás bevásárlóközpontok uralmának. Az elmúlt két év során több, mint 100 új típusú áruház nyílt az USA különböző pontjain. Az "életmód centrumok" inkább emlékeztetnek egy bevásárló utcára, mint egy klasszikus plázára. A befektetők szerint az emberek unják a bezártságot, a szabadba vágynak, s ennek az igénynek próbálnak eleget tenni az új beruházásokkal. A centrumokban hatalmas nyitott terek találhatók, amiket szökőkutak, fák és bokrok szabdalnak. A látogatók felnőtt barát könyvesboltokban nézelődhetnek, és kellemes éttermekben pihenhetik ki a vásárlás fáradalmait, szakítva a klasszikus gyorséttermi hagyományokkal.
A légkör jóval fontosabb, mint a nagy bevásárló centrumok esetében, holott a cél itt is ugyanaz: vásároljunk minél többet, minél jobb körülmények között. Az adatok a befektetőket igazolják egy négyzetméteren rövidebb idő alatt, 298 dollárt költ az átlagos vásárló, míg a korábbi bevásárló központokban hosszabb idő alatt sem haladja meg az összeg a 242 dollárt. Az üzletek szerint a vásárlás már nem program, hanem funkciója van, ezért más méretekkel és más formában kell megközelíteni a betérőket. Ennek köszönhető, hogy a korábban déli területeken található centrumok északabbra is egyre inkább sikert aratnak.
(Menedzsment Fórum)
Véget érhet a hatalmas bevásárlóközpontok egyeduralma
A 80-as, 90-es évek hangulata, kisebb méret, barátságosabb környezet, nyitott tér jellemzi a közelmúltban nyílt amerikai bevásárló központokat.