A British Airways 2003 októberében kivonja a forgalomból hét Concorde típusú szuperszonikus repülőgépét. A légitársaság, a világ leggyorsabb utasszállító repülűgépeinek nyugdíjazását, az utóbbi időben tapasztalható utasforgalom-csökkenés valamint a gépek fenntartási és üzemeltetési költségeinek növekedése miatt határozta el. A British Airways az Airbus-szal, a Concorde gépek gyártójával folytatott hosszas egyeztetései ugyanis egy, az eddigieknél lényegesen korszerűbb, de költségesebb karbantartási és üzemletetési programot vetítettek elõre az elkövetkezendő évekre vonatkozóan. A British Airways 27 évig üzemeltette a szuperszonikus járatokat. Ez alatt az idő alatt mintegy 2,5 millió utast köszönthetett fedélzetén a British Airways 7 Concorde gépe.
Figyelembe véve a világszerte tapasztalható keresletcsökkenést a légiközlekedési szolgáltatások iránt, a British Airways vezetése egy ilyen nagy volumenû és elhúzódó befektetést üzleti szempontból nem tartott célszerűnek. Az értékesítés csökkenő tendenciája a Concorde jegyeladások tekintetében is tapasztalható volt és előreláthatólag a jövőben is tovább folytatódik.
"A világ egyetlen szuperszonikus utasszállító repülőgépe nagy szolgálatot tett a British Airways-nek. Légitársaságunk büszke arra, hogy ezt az egyedi és csodálatos repülőgéptípust 27 éven keresztül flottája élén, első számú gépeiként üzemeltethette." - mondta Rod Eddington, a British Airways vezérigazgatója. "Bár a Concorde-ok nyugdíjazásával egy fantasztikus repüléstörténeti korszak ér véget, ezt a döntést légitársaságunknak, a jelen piaci és gazdasági körülményekre való tekintettel kellett meghoznia." -tette hozzá az igazgató.
"A Concorde gépeket közel negyven évvel ezelőtt, az Aerospatiale - az Airbus elődje - valamint a British Aircraft Corporation mérnökei álmodták és alkották meg." - nyilatkozta Noel Forgeard, az Airbus elnöke-vezérigazgatója. "Erre a géptípusra a mai napig büszkék vagyunk, hiszen nemcsak múltunk, de reményeink szerint a repülőgép gyártás jövője is kötődik majd ehhez a fantasztikus műszaki alkotáshoz." - tette hozzá a szakember.
A Concorde járatok megszűntetése 84 millió fontos költségcsökkenést eredményez a British Airways számára a 2003 márciusában véget érő üzleti évben. A légitársaság a Concorde gépek kiállítását tervezi, így a nagyközönség különböző múzeumokban láthatja majd viszont a sokat csodált szuperszonikus gépflotta egyes tagjait.
Az elmúlt közel harminc év szuperszonikus repülésének tiszteletére a British Airways hamarosan egy különleges rendezvénysorozatot indít, és egyedi akciókkal lepi meg ügyfeleit.
A következő hónapokban a londoni Heathrow és a New York-i Kennedy repülőtér között még közlekednek a menetrendszerű Concorde járatok, Barbadosra pedig továbbra is időszakosan repülnek majd a világ leggyorsabb utasszállító gépei.
Végleg leszáll a világ leggyorsabb utasszállító gépe
A British Airways 2003 októberében nyugdíjazza Concorde-jait