4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a MÁV Cargo mai közgyűlése visszahelyezte tisztségébe Kovács Imrét, a társaság vezérigazgatóját, a vagoneladási ügybe keveredett szakember visszautasította a kinevezést. Így év végéig Dr. Átal László, a társaság eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettese veszi át a cég irányítását.

A búcsú mellett döntött Kovács

A MÁV Cargo mai közgyűlése hatályon kívül helyezte szeptember 2-i közgyűlésének határozatát, s visszahelyezte pozíciójába Kovács Imrét, a társaság azon a napon őrizetbe vett vezérigazgatóját. Egyúttal igazgatósági tagsági viszonyát is helyreállította. A közgyűlés azután határozott így, hogy – a vasúttársaság szerint - a hatóságok nem találták indokoltnak a MÁV 2002-2003-as vagoneladási ügyében érintett három személy őrizetbevételét.

Kovács mégis távozik

A szakember azonban nem fogadta el a kinevezést, és egyúttal kérte, hogy a közgyűlés közös megegyezéssel szüntesse meg vezérigazgatói munkakörét. Kovács a kérést a személye körüli feszült helyzet okozta súlyos nyomással indokolta, derül ki a MÁV mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből.
 
A közgyűlés ezt tekintetbe véve az eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettest, Dr. Átal Lászlót választotta meg megbízott vezérigazgatónak, valamint igazgatósági tagnak. A megbízatás 2008. december 31-ig szól. Kovács Imre munkaviszonya továbbra is fennáll kereskedelmi és üzemeltetési vezérigazgató-helyettesi pozíciójában, a szeptember 2-án a vezérigazgatói feladatok ellátásával megbízott Völgyi Miklós pedig korábbi, kereskedelmi igazgatói pozíciójába kerül vissza. 

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója egyúttal tájékoztatta a fejleményekről a MÁV Cargo privatizációján nyertes Rail Cargo Austria konzorcium vezetését. Az osztrák vasúttársaság egyébként a mai napon cáfolta azt a hírt, miszerint elbizonytalanodott volna a társaság megvételével kapcsolatban.

Hűtlen kezelés miatt nyomoz a BRFK

Mint ismert, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűncselekményének elkövetésével gyanúsítja a MÁV két hajdani vezető beosztású alkalmazottját - Lékai Gusztáv egykori szolgáltatási igazgatót és Orosz Balázs korábbi jogi igazgatót -, valamint Kovács Imrét.

A három férfit múlt héten  őrizetbe vették és gyanúsítottként kihallgatták. Végül azonban szabadlábra helyezték őket, mivel a Fővárosi Főügyészség nem kezdeményezte előzetes letartóztatásukat. Ezzel együtt a büntetőeljárás tovább folytatódik velük szemben.

A BRFK szerint a nyomozás során beszerzett adatok és szakértői vélemények alapján megállapítható: a három vezető mintegy egymilliárd forint kárt okozott a vasúttársaságnak azáltal, hogy kétezer, futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adott el 2002-2003-ban.

Az MTI szerint a kétezer leselejtezett tehervagont magyarországi és külföldi vaskohászati cégek vásárolták meg. Az alapanyagra belföldön főleg a diósgyőri kohászat volt vevő, ahová a vagonok jelentős része hulladékvassá feldarabolva érkezett.

Korábban pénzbüntetést szabtak ki

A vashulladékként eladott vasúti teherkocsik ügyében Csillag István minisztersége idején (2002. május - 2004. szeptember) több vizsgálat is folyt. A Medgyessy-kormány gazdasági és közlekedési minisztere az MTI-nek elmondta: a MÁV felügyelőbizottságában a szakszervezet képviselői jelezték az esetet.

Hozzátette: a felügyelőbizottság jegyzőkönyve alapján rendelt el minisztériumi belső ellenőri vizsgálatot az ügyben, továbbá alapos vizsgálatra utasította a MÁV igazgatóságát és a felügyelőbizottságot. Utóbbi soraiból alakított egy eseti bizottságot is.

A vizsgálatok kimutatták: a selejtezésre, illetve a kocsik egyenkénti minősítésére vonatkozó szabályzatokat nem minden esetben tartották be. Igaz, egyik vizsgálat sem állapított meg  bűncselekményre utaló jelet - hangsúlyozta.

A volt közlekedési miniszter utalt arra, hogy a MÁV akkori vezérigazgatója pénzbüntetést szabott ki az érintett MÁV-osokra. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!