4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a MÁV Cargo mai közgyűlése visszahelyezte tisztségébe Kovács Imrét, a társaság vezérigazgatóját, a vagoneladási ügybe keveredett szakember visszautasította a kinevezést. Így év végéig Dr. Átal László, a társaság eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettese veszi át a cég irányítását.

A búcsú mellett döntött Kovács

A MÁV Cargo mai közgyűlése hatályon kívül helyezte szeptember 2-i közgyűlésének határozatát, s visszahelyezte pozíciójába Kovács Imrét, a társaság azon a napon őrizetbe vett vezérigazgatóját. Egyúttal igazgatósági tagsági viszonyát is helyreállította. A közgyűlés azután határozott így, hogy – a vasúttársaság szerint - a hatóságok nem találták indokoltnak a MÁV 2002-2003-as vagoneladási ügyében érintett három személy őrizetbevételét.

Kovács mégis távozik

A szakember azonban nem fogadta el a kinevezést, és egyúttal kérte, hogy a közgyűlés közös megegyezéssel szüntesse meg vezérigazgatói munkakörét. Kovács a kérést a személye körüli feszült helyzet okozta súlyos nyomással indokolta, derül ki a MÁV mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből.
 
A közgyűlés ezt tekintetbe véve az eddigi pénzügyi vezérigazgató-helyettest, Dr. Átal Lászlót választotta meg megbízott vezérigazgatónak, valamint igazgatósági tagnak. A megbízatás 2008. december 31-ig szól. Kovács Imre munkaviszonya továbbra is fennáll kereskedelmi és üzemeltetési vezérigazgató-helyettesi pozíciójában, a szeptember 2-án a vezérigazgatói feladatok ellátásával megbízott Völgyi Miklós pedig korábbi, kereskedelmi igazgatói pozíciójába kerül vissza. 

Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója egyúttal tájékoztatta a fejleményekről a MÁV Cargo privatizációján nyertes Rail Cargo Austria konzorcium vezetését. Az osztrák vasúttársaság egyébként a mai napon cáfolta azt a hírt, miszerint elbizonytalanodott volna a társaság megvételével kapcsolatban.

Hűtlen kezelés miatt nyomoz a BRFK

Mint ismert, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűncselekményének elkövetésével gyanúsítja a MÁV két hajdani vezető beosztású alkalmazottját - Lékai Gusztáv egykori szolgáltatási igazgatót és Orosz Balázs korábbi jogi igazgatót -, valamint Kovács Imrét.

A három férfit múlt héten  őrizetbe vették és gyanúsítottként kihallgatták. Végül azonban szabadlábra helyezték őket, mivel a Fővárosi Főügyészség nem kezdeményezte előzetes letartóztatásukat. Ezzel együtt a büntetőeljárás tovább folytatódik velük szemben.

A BRFK szerint a nyomozás során beszerzett adatok és szakértői vélemények alapján megállapítható: a három vezető mintegy egymilliárd forint kárt okozott a vasúttársaságnak azáltal, hogy kétezer, futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adott el 2002-2003-ban.

Az MTI szerint a kétezer leselejtezett tehervagont magyarországi és külföldi vaskohászati cégek vásárolták meg. Az alapanyagra belföldön főleg a diósgyőri kohászat volt vevő, ahová a vagonok jelentős része hulladékvassá feldarabolva érkezett.

Korábban pénzbüntetést szabtak ki

A vashulladékként eladott vasúti teherkocsik ügyében Csillag István minisztersége idején (2002. május - 2004. szeptember) több vizsgálat is folyt. A Medgyessy-kormány gazdasági és közlekedési minisztere az MTI-nek elmondta: a MÁV felügyelőbizottságában a szakszervezet képviselői jelezték az esetet.

Hozzátette: a felügyelőbizottság jegyzőkönyve alapján rendelt el minisztériumi belső ellenőri vizsgálatot az ügyben, továbbá alapos vizsgálatra utasította a MÁV igazgatóságát és a felügyelőbizottságot. Utóbbi soraiból alakított egy eseti bizottságot is.

A vizsgálatok kimutatták: a selejtezésre, illetve a kocsik egyenkénti minősítésére vonatkozó szabályzatokat nem minden esetben tartották be. Igaz, egyik vizsgálat sem állapított meg  bűncselekményre utaló jelet - hangsúlyozta.

A volt közlekedési miniszter utalt arra, hogy a MÁV akkori vezérigazgatója pénzbüntetést szabott ki az érintett MÁV-osokra. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!