A Microsoft és az Unicast online marketing-fejlesztő cég együttműködéséből jöttek létre a jelenlegi legfejlettebb internetes reklámszpotok. A videó formátumú reklámok más webes marketingeszköznél jóval vonzóbbak és sokkal inkább vásárlásra ösztönzik a fogyasztókat, jelentette ki Allie Savarino, az Unicast igazgató. Ezzel szemben például a lenyíló pop-up reklámok a legutóbbi vizsgálatok szerint inkább elidegenítik az internetezőket az adott brandtől.
A netes videó-formátumú reklámokat hat héten át tesztelték olyan vezető portálokon, mint az About.com, CBS Sportsline, Gamespot, iVillage és a Lycos. A 3500 internet-felhasználó megkérdezésével készült kutatás szerint sikerült az eddigi legkevésbé idegesítő internetes reklámformát kifejleszteni. A netezőknek mindössze 28 százaléka gondolta úgy, hogy ezek a típusú bannerek akadályozzák a böngészésben. Emellett az sem elhanyagolható, hogy kiemelkedően hatásososnak bizonyultak a televíziós szpot-szerű hirdetések.
Az Unicast már számos szerződést kötött olyan tartalomszolgáltatókkal, mint a Forbes.com, vagy a weather.com.
A BBC Online által megkérdezett internet-látogatók jóval kevésbé voltak lelkesek, mint a fejlesztő cég kutatásában résztvevő felhasználók. Sokak úgy nyilatkoztak, egyszerűen nem látogatják meg többet azt az oldalt, amely megnyitásakor harminc másodperces videó megtekintésével kell kezdeniük a netezést. A 2 MB terjedelmű videók ugyanis általában fél percesek, tökéletes minőségűek, és a megtekintett oldal hátterében futnak. Ugyanúgy, mint a pop-up ablakok, ezek is becsukhatóak, sokan azonban ettől függetlenül tolakodónak tartják.
(Menedzsment Fórum)
Vegyes a fogadtatása az online reklámszpotoknak
Az interneten egyre gyakrabban jelennek meg televíziós szpot jellegű reklámok. A fejlesztő cég szerint a netezőket a legkevésbé az ilyen online marketing eszközök irritálják, írja a BBC Online.