2p

Az interneten egyre gyakrabban jelennek meg televíziós szpot jellegű reklámok. A fejlesztő cég szerint a netezőket a legkevésbé az ilyen online marketing eszközök irritálják, írja a BBC Online.

A Microsoft és az Unicast online marketing-fejlesztő cég együttműködéséből jöttek létre a jelenlegi legfejlettebb internetes reklámszpotok. A videó formátumú reklámok más webes marketingeszköznél jóval vonzóbbak és sokkal inkább vásárlásra ösztönzik a fogyasztókat, jelentette ki Allie Savarino, az Unicast igazgató. Ezzel szemben például a lenyíló pop-up reklámok a legutóbbi vizsgálatok szerint inkább elidegenítik az internetezőket az adott brandtől.

A netes videó-formátumú reklámokat hat héten át tesztelték olyan vezető portálokon, mint az About.com, CBS Sportsline, Gamespot, iVillage és a Lycos. A 3500 internet-felhasználó megkérdezésével készült kutatás szerint sikerült az eddigi legkevésbé idegesítő internetes reklámformát kifejleszteni. A netezőknek mindössze 28 százaléka gondolta úgy, hogy ezek a típusú bannerek akadályozzák a böngészésben. Emellett az sem elhanyagolható, hogy kiemelkedően hatásososnak bizonyultak a televíziós szpot-szerű hirdetések.

Az Unicast már számos szerződést kötött olyan tartalomszolgáltatókkal, mint a Forbes.com, vagy a weather.com.

A BBC Online által megkérdezett internet-látogatók jóval kevésbé voltak lelkesek, mint a fejlesztő cég kutatásában résztvevő felhasználók. Sokak úgy nyilatkoztak, egyszerűen nem látogatják meg többet azt az oldalt, amely megnyitásakor harminc másodperces videó megtekintésével kell kezdeniük a netezést. A 2 MB terjedelmű videók ugyanis általában fél percesek, tökéletes minőségűek, és a megtekintett oldal hátterében futnak. Ugyanúgy, mint a pop-up ablakok, ezek is becsukhatóak, sokan azonban ettől függetlenül tolakodónak tartják.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!