A vegyesvállalat lesz közvetlenül felelős az évi 30 milliárd köbméter szállítókapacitásra tervezett vezeték üzemeltetéséért. A földgáz nagyobb részét a Gazprom adja majd, kisebb része az Eni oroszországi lelőhelyeiről származhat. Ez utóbb lelőhelyek korábban a csődbe ment orosz Jukosz olajcégé voltak.
A legkevesebb 10 milliárd euróba kerülő vezeték Novorosszijszk kikötőjétől 900 kilométeren a Fekete-tenger alatt húzódik majd a bolgár tengerpartig. Onnan két útvonal lehetséges a jelenlegi tervek szerint: vagy Görögországon át és ismét tenger alatt Dél-Olaszországig, vagy Románián, Magyarországon, Csehországon és Ausztrián át Észak-Olaszországba tartana a vezeték folytatása.
"Intenzív politikai diplomáciára van szükség sok országban" - mondta az aláíráskor az Eni vezérigazgatója, Paolo Scaroni. Az együttműködés részeként a Gazprom részt kaphat az Eni észak-afrikai olajkitermelésében, de az orosz cég még nem döntötte el, milyen vagyontárgyakat venne ott át, mondta Scaroni.
Az EU nem tekinti az európai uniós Nabucco gázvezetékprogram versenytársának a Déli Áramlatot, mondta az Európai Bizottság szóvivője még június végén Brüsszelben. Az EU minden olyan beruházást támogat, amely sokoldalúbbá teszi az EU energia-beszerzési lehetőségeit, mondta a szóvivő.