A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary ismét megerősítette korábbi előrejelzését, [ajanlo=65][igazitas=left/] miszerint cégével sem a magas költségű, magas viteldíjú, sem a hozzá hasonló fapados légitársaságok nem tudják tartani a versenyt. Az ágazat az idei télen még több légitársaság "sajnálatos balesetével" számol, mivel az éles árverseny számos esetben folyamatos veszteségtermeléssel jár. A vezérigazgató szerint a nyár folyamán a hozam 5-10 százalékos esésével, míg télen 10-20 százalékkal kell számolni jó néhány társaság esetében. A vészjósló előrejelzésekről a befektetőket az év folyamán korábban már értesítették, e negyedévre 6 százalékos csökkenés a becslések alsó határa.
Az emelkedő olajárak a riválisokkal ellentétben a Ryanair számára eleddig még nem jelentettek problémát, mivel a cég szeptember végéig bebiztosította magát. Ezután azonban kifejezetten védtelenné válik. A vezérigazgató optimistán vélekedik, s csökkenéssel számol, megítélése szerint nem lenne bölcs a jelenlegi magas árak további fenntartása.
A cég terjeszkedése nem torpant meg az utóbbi idők eseményei kapcsán, s az új olasz Ciampino reptér Róma mellett, valamint a barcelonai Girona is "kifejezetten jól teljesít". [ajanlo=64][igazitas=left/] A vállalat szemeit az újonnan csatlakozókra vetette. O'Leary szerint jóval több ajánlat érkezett a versengő repterektől, mint amennyit a jelenlegi körülmények között kezelni tudnának, így a reptéri költségek csökkenésével számolnak. A vezérigazgató a közelmúltban éles bírálattal illette a brit reptér felügyeletet, akikkel jelenleg is csatározásokat folytat a magas reptéri költségek miatt. A repülőtér üzemeltető válaszként a közelmúltban emelte a Ryanair leszállási díját Stansted reptéren, amit a szabadszájúságáról ismert vezérigazgató egyszerűen versenyellenes rablásnak aposztrofált.
(Menedzsment Fórum)
Vérfürdő várható a fapados légitársaságok piacán
A magas olaj- és a folyamatosan csökkenő repülőjegy árak az előrejelzések szerint az év végére átrendezhetik a légitársaságok piacát.