2p

Új reklámkampányával visszavág az Anheuser-Busch cég a Miller Brewing Co.-nak, derül ki az Advertising Age cikkéből.

Az USA első számú sörgyártója a héten jelentette meg első új sajtóreklámját. Ebben a rivális Milles Lite egy üvegje szerepel a kép felső részében, 'A Szénhidrátok Királynője', és 'dél-afrikai tulajdonban' megjegyzéssel. Alatta sokkal hangsúlyosabban és vonzóbb formában egy Budweiser látható, a 'A Királyok Söre' szlogennel, illetve ezzel a felirattal: 'Amerikában készül 1876 óta'.

A hirdetés alján olvasható felirat szerint eddig a cég figyelemmel kísérte a Miller Lite próbálkozásait, de most már minden erejüket a Budweiser készítésére fogják fordítani, hogy egy remek sört állítsanak elő. Az Anheuser-Busch arra céloz a kampányban, hogy a Miller a SABMIller plc., korábban South African Breweries tulajdona, azaz nem igazi amerikai sör.

A több médiacsatornán is megjelenő új kampány lényege, hogy a Budweiser, 'A Királyok Söre' letörja az 'A Királynők Söre' reklámmal a Budweisert plagizáló riválisát. A kampány a cég új termékét, a Natural Light-ot kívánja bevezetni, és pozícionálni a már ismert Miller Lite sörrel szemben. A Natural Light éppúgy, mint a Miller Lite 'fogyókúrás' sör, 3,2 gramm szénhidrátot tartalmaz palackonként. Emiatt a Miller gyártója korábban kritizálta az Anheuser-Busch-t, azzal vádolva, hogy az ő italukat követi saját termékével. A Budweiser reklámjának 'Szénhidrátok Királynője' sora a csökkentett kalória-tartalmú sörök körül a rivális által gerjesztett vitára céloz ironikusan.

Az ellenkampány egyes elemei taktikusnak nevezhetők az Advertising Age kritikusa szerint, azonban a Miller Lite dél-afrikai gyártójára való célzás a hirdetésben a lap szerint nacionalista lépés. A még be nem mutatott televiziós szpotok, melyeket az Omnicom Grouphoz tartozó DDB Worldwide készített, a sajtóhirdetéshez hasonlóan szintén utalnak majd arra, hogy szemben az amerikai gyökerekkel rendelkező Budweiserre, a versenytárs sörének gyártója külföldi.

A most ellenkampányt indító ital gyártója úgy nyilatkozott, a Miller kampánya nem volt több egy kétségbeesett kísérletnél, és 'itt az idő, hogy megmutassák a Millernek az Anheuser-Busch csapatának erejét'.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!