Az USA első számú sörgyártója a héten jelentette meg első új sajtóreklámját. Ebben a rivális Milles Lite egy üvegje szerepel a kép felső részében, 'A Szénhidrátok Királynője', és 'dél-afrikai tulajdonban' megjegyzéssel. Alatta sokkal hangsúlyosabban és vonzóbb formában egy Budweiser látható, a 'A Királyok Söre' szlogennel, illetve ezzel a felirattal: 'Amerikában készül 1876 óta'.
A hirdetés alján olvasható felirat szerint eddig a cég figyelemmel kísérte a Miller Lite próbálkozásait, de most már minden erejüket a Budweiser készítésére fogják fordítani, hogy egy remek sört állítsanak elő. Az Anheuser-Busch arra céloz a kampányban, hogy a Miller a SABMIller plc., korábban South African Breweries tulajdona, azaz nem igazi amerikai sör.
A több médiacsatornán is megjelenő új kampány lényege, hogy a Budweiser, 'A Királyok Söre' letörja az 'A Királynők Söre' reklámmal a Budweisert plagizáló riválisát. A kampány a cég új termékét, a Natural Light-ot kívánja bevezetni, és pozícionálni a már ismert Miller Lite sörrel szemben. A Natural Light éppúgy, mint a Miller Lite 'fogyókúrás' sör, 3,2 gramm szénhidrátot tartalmaz palackonként. Emiatt a Miller gyártója korábban kritizálta az Anheuser-Busch-t, azzal vádolva, hogy az ő italukat követi saját termékével. A Budweiser reklámjának 'Szénhidrátok Királynője' sora a csökkentett kalória-tartalmú sörök körül a rivális által gerjesztett vitára céloz ironikusan.
Az ellenkampány egyes elemei taktikusnak nevezhetők az Advertising Age kritikusa szerint, azonban a Miller Lite dél-afrikai gyártójára való célzás a hirdetésben a lap szerint nacionalista lépés. A még be nem mutatott televiziós szpotok, melyeket az Omnicom Grouphoz tartozó DDB Worldwide készített, a sajtóhirdetéshez hasonlóan szintén utalnak majd arra, hogy szemben az amerikai gyökerekkel rendelkező Budweiserre, a versenytárs sörének gyártója külföldi.
A most ellenkampányt indító ital gyártója úgy nyilatkozott, a Miller kampánya nem volt több egy kétségbeesett kísérletnél, és 'itt az idő, hogy megmutassák a Millernek az Anheuser-Busch csapatának erejét'.
(Menedzsment Fórum)
Versengés az igazi amerikai diétás sör címéért
Új reklámkampányával visszavág az Anheuser-Busch cég a Miller Brewing Co.-nak, derül ki az Advertising Age cikkéből.