A közösségi vámjog a kereskedelmi közúti motoros járművek üzemanyagának vámmentességét 200 literben maximalizálja, a rendelet azonban a korlátozást csak mint lehetőséget tartalmazza. Egyes országok fuvarozói az előírások alapján versenyelőnybe kerülhetnek, mások versenyhátrányt szenvednek: a magyar fuvarozók ez utóbbi csoportba tartoznak.
Május elseje óta a horvát, szerb, román és ukrán határt magyar kamion csak legfeljebb a fentebb említett mennyiségű üzemanyaggal lépheti át. Ezért négy érdekképviselet (Fuvosz, KKVSZ, NiT-Hungary, VOSZ) a kérdés rendezését szeretné elérni, és azt, hogy az Országgyűlés 10 forinttal az Európai Unióban ajánlott minimumszintre, literenként 0,3 euróra, kb. 75 forintra csökkentse a gázolaj jövedéki adóját. Feltehető, hogy a jogalkotó elsődlegesen fiskális szempontokat kívánt érvényesíteni, amikor a lehetőséggel élve a hazai jogszabályban a 200 literes korlátozást írta elő, ám ennyi üzemanyaggal utántöltés nélkül is átszelhető Magyarország, ezért a kocsikat, ha lehet, külföldön töltik tele, írja a Világgazdaság.
Versenyhátrányban a hazai fuvarozók az EU-ban
Az üzemanyag árának emelkedése alaposan megnehezítette a magyar közúti fuvarozók dolgát, ráadásul az EU-csatlakozás óta a magyar kamionok legfeljebb 200 liter üzemanyaggal léphetik át az uniós határt, derül ki a Világgazdaság cikkéből.