3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen és a BMW kihasználja Detroit gyengeségét; az amerikai autógyáraknak már nem csak a japán vetélytársakkal, hanem a vérszemet kapott európai riválisokkal is harcolniuk kell, hangzott el a Fox News hírcsatorna hétfői híradásában.

A Volkswagen és a BMW amerikai piaci részesedésének bővítésére törekszik az elkövetkező években annak nyomán, hogy a három vezető amerikai autógyár, a General Motors, a Ford és a Chrysler csődközeli állapotba került.

A Volkswagen két évtized után ismét üzemet létesít az Egyesült Államokban, és azzal számol, hogy 2018-ra megháromszorozza tengerentúli eladásait, a BMW pedig új kisautóval akar hódítani az amerikai piacon. "Az Egyesült Államok lesz a jövőben a növekedés motorja" - jelentette ki Jim O'Donnell, a BMW amerikai főnöke egy interjúban.

Mint a Fox News rámutatott, az európai gyártók már korábban is igyekeztek erősebb pozíciót szerezni Amerikában. A VW 1978-ban nyitotta meg gyárát, amelyet azonban tíz évvel később be kellett zárnia a minőségi gondok, a magas költségek és az alacsony kereslet miatt. A francia Renault 46 százalékos részesedést vásárolt az American Motors cégből, de 1987-ben súlyos veszteségek után kivonulásra kényszerült.

Az európai cégek ezúttal azt remélik, hogy a korábbinál szélesebb járműkínálattal, élénk marketingkampánnyal és nem a szakszervezeti munkaerő igénybe vételével elkerülhetik a múltbeli kudarcokat.

A VW állítólag külön az amerikai piacra fejleszt több új modellt, közöttük egy családi szedánt. Hans Dieter Pötsch, a VW pénzügyi vezetője ugyanakkor elismerte, hogy nem csak az amerikai cégekkel, hanem olyan nagy hírű és jelentős amerikai gyártókapacitással rendelkező cégekkel is fel kell venniük a versenyt, mint a japán Toyota.

A német vállalat azonban magabiztos, hiszen más piacokon is sikerrel szállt szembe a Toyotával és a Hondával. "Mi vagyunk a piacvezetők Kínában, nem a Toyota" - mondta Pötsch. A VW egymilliárd dollárt költ új összeszerelő üzemére a Tennessee állambeli Chattanoogában. A tervek szerint a termelés évi 250 ezer járművel 2012-ben kezdődik; közepes méretű szedánt fognak gyártani, amely a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyez majd, és piacra dobnak egy kisbuszt is Routan néven.

Miközben a legtöbb amerikai gyártó a költségek lefaragásán dolgozik, az Audi, a VW luxusmárkája 2009-ben 15 százalékkal növelni szándékozik marketingkiadásait, amelyek tavaly 80 millió dollárt tettek ki.

Tavalyelőtt, 2007-ben a három vezető amerikai autógyár üzemeiben készült az Egyesült Államokban eladott 16,1 millió autónak valamivel több mint a fele, 40 százalék ázsiai modell volt. Az európai modellek piaci részaránya az utóbbi évtizedben azonban csak 1 százalékkal növekedett, 7,2 százalékra.

A The Wall Street Journal hétfői elemzése szerint a japán gyártók sem kerülhetik el az amerikai gazdaság recesszióját: a Toyota meghatározatlan időre elhalasztotta új Mississippi üzemének megnyitását, és a Honda is visszafogta a termelést. A Toyota azt is bejelentette, hogy meghatározatlan időre elhalasztja oroszországi, szentpétervári gyárának eredetileg 2010-re tervezett bővítését, és egyelőre eltekint egy Thaiföldön tervezett dízelmotorgyár megépítésétől is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!