Veszélyesek egyes használatban levő marketing eszközök a gyerekekre, írta egy nyilvános levélben Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy, vitát indítva el ezzel az amerikai reklámszakmában.
A szakember szerint az elektronikus médiában számos olyan agresszív marketing megoldást alkalmaznak, melyek túl nagy befolyással vannak a fiatalokra. Elsősorban az interaktív megoldások járhatnak most még beláthatatlan következményekkel. Chester szerint újra kell gondolni, a gyermek célközönség elérésének mely módjai legyenek megengedhetőek.
Dan Jaffe, a reklámozók egyik szövetségének, az Association of National Advertisers elnöke szerint a nyílt levél tipikus esete a megbélyegzésnek: szerinte Chester először hirdet ítéletet, és csak utána következik a per. A marketing szakember szerint nem igaz, amit a Center for Digital Democracy szervezet sugall, hogy valamennyi interaktív reklám túllépné a megengedhető határokat.
Chester szerint elsősorban a reklámszakembereknek az elektronikus médiában használt adatgyüjtő módszerei problématikusok. A legújabb reklámoknak emellett kimutathatóan káros hatátuk van a fiatalok személyiségfejlődésére. Egy független vizsgálattal kellene kiszűrni a kiskorúakra potenciálisan veszélyes marketing eszközöket, állítja az érdekvédő. A héten kezdődő Children Now konferencián napirendre fog kerülni az interaktiv reklámok problémája.
Veszélyesek lehetnek az interaktiv marketing technikák
Veszélyesek egyes használatban levő marketing eszközök a gyerekekre, irta egy nyilvános levélben Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy, vitát inditva el ezzel az amerikai reklámszakmában.