Az Alitalia felett sűrűsödő viharfelhők hatására komolyan felmerült, hogy az olasz kormány mentőövet dob az állami tulajdonban álló társaságnak. A korábbi hírek szerint ugyanis az Alitalia meg nem nevezett illetékesei úgy becsülték, hogy a 22 ezer embert foglalkoztató társaság napi vesztesége 1 millió euró. Szakértők szerint, ha nem sikerül alapvető átalakításokat végrehajtani, az Alitalia a Sabena és a Swissair sorsára jut, vagyis csődbe megy, és felszámolják.
 
 Az Alitalia kérvényezte az olasz kormánynál az úgynevezett "Cassa Integrazione" bevezetését 1548 dolgozó számára, amely átvállalja a bérek kifizetését azok 80 százalékáig terjedő mértékben. A támogatás rövid lélegzetvételhez juttatná a 4000 ember leépítését tervező vállalatot. Ez azonban nem tetszik a nagy európai konkurenseknek, amelyek szintén komoly kihívásokkal voltak kénytelenek szembesülni az elmúlt időszakban. Az olaszok csődje ugyanakkor új piaci rést nyitna a konkurensek számára, nem véletlen, hogy a British Airways és a Lufthansa illetékesei máris megkérdőjelenzik a támogatást.
 
 A két európai óriás az AFP beszámolója szerint ennél tovább is ment. A BA ugyanis lobbyzni kezdett a brit kereskedelmi miniszternél, Alistair Darling-nál, illetve együtt az európai közlekedésiügyi biztosnál, Loyola de Palacio. A cégek természetesen azt szeretnék elérni, hogy még az állami támogatás előtt vizsgálat induljon annak szabályszerűségéről. Szakértők szerint, amennyiben sikerül elhúzni az Alitalia támogatását, az könnyen a légitársaság vesztét jelentheti.
 
 (Mendzsment Fórum)
 
 Kapcsolódó anyagok
 Tragikus helyzetben az Alitalia
 4000 embertől válik meg az Alitalia
 Vezetőcsere előtt az olasz légitársaság
 
Veszni hagynák a konkurensek az Alitaliat
Az olasz légitársaság, az Alitalia esetleges állami támogatása a konkurensek körében komoly ellenérzést váltott ki. A British Airways vezetésével pedig Brüsszelben kívánnak az olaszok ellen lobbyzni.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                