A Haribo pert vesztett a Katjes édességipari konszern ellen. Németország legnagyobb édességipari konszernének új terméke összekeverhető lett volna a Katjes már korábban piacra dobott édességével.
A Haribo a "Yoghurt-Gums"-hoz megtévesztésig hasonló néven kezdett volna forgalmazni egy új gumicukorkát. A bíróság döntése szerint viszont a Katjes már korábban levédette ezt a márkanevet, így a fogyasztó annak hallatán automatikusan annak termékére gondolt volna. A Haribo cukorkája már csak azért is félrevezethette volna a vásárlókat, mivel egy hasonló kinézetű édességről van szó.
A Katje egyébként - a Haribo és a Storck után - a harmadik lagnagyobb édességipari cégnek számít Németországban. A múlt évben 164 millió eurós forgalmat bonyolított le, ami 21,4 százalékos növekedést jelez 2002-höz képest.
A pozitív eredményhez jelentősen hozzájárult a "Yoghurt-Gums" cukorka, amit Heidi Klum szupermodell reklámozott.
A Katjes legújabb, sárgarépa és paradicsom ízű cukorkája a szójátékon alapuló "Gum-müse" nevet (Gemüse = főzelék) viseli majd, írja a Der Spiegel.
(Menedzsment Fórum)
Vesztett a Haribo a gumicukor-perben
A Haribo pert vesztett a Katjes édességipari konszern ellenében. Németország legnagyobb édességipari cégének új terméke ugyanis összekeverhető lett volna a Katjes már korábban piacra dobott édességével.