A Wal-Mart Stores Inc., a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca azt tervezi, hogy több mint a duplájára növeli üzleteinek számát Kínában. Így 2006 végére már 90 bolt üzemelne az országban a vállalat minél nagyobb piaci részesedésének elérése érdekében.
[ajanlo=309][igazitas=left/]A Wal-Mart, mint legnagyobb riválisai a Carrefour S.A. vagy a Metro A.G. folyamatosan nyitja meg üzleteit Ázsiában, amely jelenleg a legnagyobb ütemben fejlődő potenciális piacnak számít, mivel a kiskereskedelem liberalizációja most zajlik.
A kínai gazdasági miniszter szerint a Wal-Mart 31 százalékos növekedést ért el az előző évi eredményekhez képest, így tavaly 7,6 milliárd yuan (940 millió USA dollár) forgalmat tudhatott magáénak.
Lawrence Lee, regionális működésért felelős igazgató a Reutersnek elmondta: idén kétszámjegyű növekedést várnak, de azt tervezik, hogy hamarosan felveszik a kapcsolatot egy helyi partnerrel, aki alaposabban ismeri a helyi piacot.
A Wal-Mart 2005 év végére már 55 üzlettel áll majd a vásárlók rendelkezésére Kínában, holott tavaly még csak 43 bolt üzemelt az országban. A Menedzsment Fórum nemrégiben hírt adott róla, hogy az amerikai székhelyű Wal-Mart július végén nyitja meg első sanghaji outletjét.
A Wal-Mart Kínában jelenleg 47 üzletet működtet és 20 ezer embert foglalkoztat. Főhadiszállása az ázsiai országban Shenzhen déli kereskedelmi központjában van. Kína legnagyobb városában, Sanghajban a cég kissé elkésett a megjelenéssel, ugyanis ott francia riválisa, a Carrefour S.A. nyolc üzletet üzemeltet, és a német Metro pozíciója is stabil.
Menedzsment Fórum
Vetekszenek az ázsiai vevőkért a nagy bevásárlóláncok
A Wal-Mart Stores Inc., a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca azt tervezi, hogy több, mint a duplájára növeli üzleteinek számát Kínában. Így 2006 végére már 90 bolt üzemelne az országban a vállalat minél nagyobb piaci részesedésének elérése érdekében.