Saját egységekkel jelenik meg a hazai piacon a svéd Hennes & Mauritz (H&M) ruházati hálózat. A H&M egyébként évekkel ezelőtt megjelent a kelet-közép-európai piacon, Lengyelországban, Szlovéniában és Csehországban már ismert márka. Hasonló konstrukciót választ és közel áll a magyarországi megjelenéshez a Zara cég, amely a világ 46 országában szerzett ismertséget áruházaival és leányvállalataival. A Zara korábban térségünkben eddig Lengyel- és Csehországban volt jelen.
Bővíti hazai láncát a Magyarországon 2000 óta működő C&A. Nyugat-Európában több száz áruházzal bíró C&A lánc a bevásárálóközpontok után a belvárosban, a Váci utcában nyit újabb egységeket. Saját nagy üzletet nyit Budapesten a német Peek & Cloppenburg (P&C) általános áruházlánc, és később további egységeket tervez Magyarországon. A P&C Németország és Ausztria mellett Hollandiában, Belgiumban és Lengyelországban van jelen, de a közép-európai térség más országaiban is megtelepedne.
Az év elején nyilvánosságra került, hogy várhatóan a Hugo Boss is megjelenik Budapesten. A vezető brand nem nyit saját áruházat, hanem a Roland Divatházon keresztül árusítja majd először férfiaknak szóló kínálatát. Mint már korábban kiderült, lesz Emporio Armani üzlet is a Belvárosban, írja a Világgazdaság.
Vezető divatmárkák lépnek a magyar piacra
Franchise-partner, illetve magyar partnercég bevonása helyett saját üzlet megnyitását tervezi számos külföldi ruházati márka, értesült a Világgazdaság.