Az egyik legnagyobb, nem befektetési banki jellegű londoni gazdaságelemző cég, a Gazdasági és Üzleti Kutatások Központja (CEBR) által közölt jelentés 720 millió fontra (280 milliárd forint) jósolja a közvetlenül a VB-hez köthető eladási többletet arra az esetre is, ha az angol válogatott már a csoportszakasz végén kiesik. Abban az esetben azonban, ha az angolok eljutnak a döntőig, a brit kiskereskedelem plusz forgalmának értéke jelentősen meghaladhatja az 1 milliárd fontot, áll a CEBR előrejelzésében.
A VB-fogyasztási láz máris a tetőpontjára hágott: az angol szurkolók csak a világbajnoksághoz közvetlenül kapcsolódó "hivatalos" termékekből - angol zászlókból, mezekből, kitűzőkből - a torna nyitányát megelőző három hónapban 18 millió darabot vásároltak.
Ez alaposan meg is látszik a londoni utcán, amely a piros-fehér angol Szent György-kereszt színeibe öltözött. Az autók többségén Szent György-keresztes zászlók lobognak - esetenként két-három is -, ezeket két font körüli összegért árulják a szupermarketekben. A házak, lakások ablakaiban is angol zászlók lógnak, rengetegen viselik az utcán az angol válogatott hivatalos mezét, és kapni babakocsira szerelhető, Szent György-keresztes napernyőt is.
London esti napilapja, az Evening Standard a hétvégén úgy becsülte, hogy az angol pubokban - amelyek többségében nagy kivetítőkön lehet nézni a mérkőzéseket - csak az első három meccs alatt kilencmillió pinttel több sört mértek ki az egyébként szokásos hétvégi forgalomnál.