Világszerte csaknem húsz százalékkal kívánja növelni kávéházainak számát az USA-ban nagy népszerűségnek örvendő Starbucks. A cég eközben kínálatának bővítésével próbálja magához csalogatni az ügyfeleket.
A jelenleg 7525 üzlettel büszkélkedő Starbucks idén 1300, jövőre pedig 1500 új kávéházat kíván nyitni, közölte a Financial Times Deutschlanddal a cég seattle-i központja. A vállalat emellett agresszív "lunch and sandwich" offenzívát jelentett be, és kísérleti jelleggel hideg ételeket, például szendvicseket és salátákat is kínál majd étlapján a kávé mellé.
A Starbucks utóbbi lépésével - legalábbis részben - a nagy gyorsétteremláncok uralta piacra is be kíván törni. Elemzők megjegyzik, hogy a McDonald's-ot és a Dunkin' Donuts-t korábban éppen az 1971-ben alakult kávéházlánc inspirálta arra, hogy fokozatosan kibővítse addig csupán kávéféleségekre vonatkozó kínálatát.
A cég forgalma az utóbbi években rohamos mértékben emelkedett: az elmúlt 150 hónapban például folyamatosan nőtt az árbevétel, az utolsó negyedévben pedig 11 százalék volt a bővülés.
"Mivel egyenletesen jó teljesítményt nyújtunk, ezért képesek leszünk arra, hogy agresszív terjeszkedésünket jövőre is folytatni tudjuk" - mondta el Orin Smith elnök.
A cég egyébként a zenét is beveti forgalmának növelése érdekében, néhány üzletében például már zenehallgatásra és CD-írásra is lehetőséget kínál.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyag:
Hamburgerárus lesz a kosárzseni
Világméretű szendvicsoffenzívába kezd az amerikai kávéházlánc
Világszerte csaknem húsz százalékkal kívánja növelni kávéházainak számát az USA-ban nagy népszerűségnek örvendő Starbucks. A cég eközben kínálatának bővítésével próbálja magához csalogatni az ügyfeleket.