2003-ban az USA-ban költötték a legtöbbet mozireklámokra a világon, mintegy 330 millió dollárt. A második helyen 290 millió dollárral Nagy-Britannia, a harmadikon 180 millió dollárral Németország található.
Utóbbi államban a moziban futó hirdetések a reklámpiac 14 százalékát tették ki, derül ki a londoni Screen Digest piackutató intézet és a berlini Goldmedia a Screen Advertising World Association megbízásából végzett felméréséből.
A mozireklámokból származó bevétel egy év alatt 7 százalékkal 1,3 milliárd dollárra emelkedett. A legnagyobb, mintegy 30 százalékos növekedést Kelet-Közép-Európában és Észak-Amerikában regisztrálták.
A digitális mozireklámok tekintetében szintén az USA található vezető pozícióban, ezen a téren Norvégia, Ausztria, Nagy-Britannia és Brazília számít még kulcsfontosságú piacnak.
(Menedzsment Fórum)
Világszerte egyre többet költenek mozireklámra
Az elmúlt évben a világ szinte minden részén nőttek a mozireklámokra fordított kiadások. Különösen Kelet-Közép-Európa országaiban bővült a piac.