A most közzétett számok a legmagasabbak 1996 óta. Már a 2003-as utolsó negyedéves adatok is impozánsak voltak - vélekedtek a szakemberek, ám a ciklikusság miatt azok kevésbé voltak kiugróak. A mostani számok közel 40 százalékos bővülést jeleznek az egy évvel korábbi számokhoz képest, amikor 1,6 milliárd dollárt tett ki az iparág forgalma.
Ami a magyar piacot illeti, miközben a teljes magyarországi hirdetési piac az első negyedévben 10 százalékkal bővült, az internetes, online szegmens 50 százalékos növekedést produkált. Az Axelero Rt., az Index Rt. a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. által összesített hirdetési bevételi adatokat tekintve 2004 első negyedévében 337 millió forint reklámbevételt értek el, szemben az egy évvel korábbi 224 millió forinttal. A becslések szerint az online hirdetési piac 60-70 százalékát ez a négy médium teszi ki.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A nemzetközinél erőteljesebb növekedés hazai online reklámpiacon
Ugrásszerű növekedés az online hirdetési piacon
Csúcsot döntött az online reklámköltés
Világszerte rekordszinten az online hirdetések
Az internetes hirdetések negyedéves szinten soha akkora forgalmat nem értek még el, mint idén az első negyedévben. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és PricewaterhouseCoopers (PwC) felmérése szerint 2,3 milliárd dollárt realizált a szektor.