2p

Több mint 30 százalékkal nőtt a számítógépes játékok piaca tavaly Kínában, az internethasználók számának emelkedésével, valamint az okostelefonok és táblagépek terjedésével a jövőben is erőteljes növekedés valószínűsíthető.

A 35 milliárd jüant (1.200 milliárd forint) is meghaladta Kínában az internetes játékok piacának teljes bevétele tavaly, ez 40 százalékos növekedés 2010-hez képest - írja a Caixin gazdasági és pénzügyi magazin.

A hat legnagyobb fejlesztőcég - a Tencent, a Netease, a Shanda Games, a Perfect World, a ChangYou és a Giant Interactive Games - együtt több mint 10 milliárd jüanos (350 milliárd forint) bevételt könyvelhetett el.

A kínai számítógépes játékpiac - az online játékok mellett a CD-alapú játékokat is ide számítva - 44,6 milliárd jüan bevétellel zárta az évet, ami 2010-hez képest 34 százalékos növekedés. A nem hagyományos - vagyis okostelefonokat, táblagépeket jelentő - számítógépes játékok piaca 86 százalékkal, 1,7 milliárd jüanra nőtt 2011-ben, és az előrejelzések szerint ez az érték 2016-ra megnégyszereződhet, és akár a 7,5 milliárd jüant is elérheti.

A becslések ma 120 millióra teszik a játékosok számát, ami az évtized közepére - köszönhetően az internethasználók számának további növekedésének, valamint az okostelefonok és táblagépek további terjedésének - akár 150 millióra is nőhet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!