
Új, integrált online helyfoglalási rendszert vezetett be nemrég a British Airways. A szisztéma újdonsága, hogy naptár rendszerű foglalási oldala immár a ki- és a visszautazási alternatívákat és azok legkedvezőbb jegyárait is egy oldalon tünteti fel, minden eddiginél egyszerűbb, egy hetes idő intervallumban való áttekintést biztosítva.
Transzparens árakEmellett az ügyfelek nem csupán repülőjegyet, de szállodai szobát, reptéri transzfert és szabadidős programokat is foglalhatnak, valamint autót is bérelhetnek úgy, hogy mindezt egy tranzakció keretében fizethetik ki forintban. A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az ilyen jellegű szolgáltatások fejlesztése azért is elengedhetetlen, mivel tapasztalataik szerint az utasok egyre inkább igénylik a minél egyszerűbb és kényelmesebb online foglalási lehetőségeket. A kereslet nagyságát jelzi, hogy weboldalukat hetente mintegy 1,5 millió látogató keresi fel.
A cég egyébként ajánlataiban - a transzparens árképzés érdekében - immár megjeleníti a repülőjegy árának minden elemét, azaz a jegy árát, a repülőtéri illetéket, a pótdíjakat és az esetleges járulékokat is tételesen felsorolja.
Szintén a vevői visszajelzésekre reagálva vezetett be újítást online rendszerében a SkyEurope. A hazánkban is komoly erőkkel jelenlévő diszkont-légitársaság augusztus óta lehetőséget biztosít arra, hogy az utasok már az internetes foglalás során meghatározhassák a repülőgépen azt a helyet, ahova ülni szeretnének. Az új szolgáltatást 1250 forintért lehet igénybe venni.
Mint ismert, a fapados légitársaságok többségénél - a hagyományos légicégekkel ellentétben - nincsenek helyjegyek, így az utasok érkezési sorrendben foglalják el az üléseket. A pozsonyi székhelyű légitársaság az ebből származó vitás helyzetek elkerülése érdekében vezette be új szolgáltatását. (A cégnél egyébként már eddig is helyjegyes rendszer működött, csupán az internetes választásra nem volt lehetőség.)
Menedzsment Fórum