2010-ben még mindig érezhető volt a válság hatása a televíziós piacon is annak ellenére, hogy a válság egyik relatív nyertese a televízió lett (az internet mellett), hiszen bevételei csak minimális mértékben (-5%) csökkentek, piaci részesedése pedig nőtt (2010 41% vs 2009 40%). A 2011-es kilátások alapján összpiaci növekedés nem, de 3-5 százalékos televíziós piaci növekedés, és ezzel stabil 41-42 százalékos piaci részesedés prognosztizálható a televíziók számára - áll a TV2 közleményében.
A televíziós piacon 2010-ben megállt az előző években tapasztalt átstrukturálódás a kábeltelevíziók javára, hiszen a két országos kereskedelmi csatorna piaci részesedése újra nő a kábelcsatornákkal szemben a tavalyi év hasonló időszakához képest (35-43. hét SHR% TV2+RTL Klub 2010 54,4 vs 2009 53,3). A változás legfőbb motorja a TV2, amely 2010-ben nemcsak a kábelcsatornáktól, hanem a másik nagy országos kereskedelmi csatornától is vont el nézőket (35-43. hét SHR%: TV2 2010 24,7 vs 2009 20,7; RTL Klub 2010 29,7 vs 32,6).
A TV2 2010-ben kiegyensúlyozott és stabil teljesítményt nyújtott, az előző évhez képest jelentős javulás érzékelhető a csatornánál a programing területen (erősödő Jóban Rosszban, piacvezető aktuális és hírműsorok, stabil tematikus esték prémium sorozatokkal és amerikai sikerfilmekkel, magas nézettséget produkáló saját gyártású műsorokkal – Megasztár, Ezek megőrültek!), a különbség a másik országos kereskedelmi csatornával, az RTL Klubbal pedig hónapról hónapra csökken.
Kereskedelmi szempontból 2010-ben ez a javuló tendencia még nem érvényesült, hiszen az erre az évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalások már 2009 őszén lezajlottak, amikor a TV2 gyengébben teljesített, és így több hirdető az RTL Klubot választotta. A két országos kereskedelmi csatorna között 2010-ben bevételek és ár tekintetében megnőtt a különbség: az RTL 34 százalékkal drágább lett, mint a TV2, szinte azonos elérés mellett.
2011-re a televíziós piacon visszarendeződés várható, hiszen a TV2 stabil és letisztult műsorstruktúrája mellett új kereskedelmi politikát dolgozott ki annak érdekében, hogy a legjobb ár-érték arányt biztosítsa a piacon. A TV2 új kereskedelmi politikája a piaci körülményekhez igazodva a tervezhetőségre, rugalmasságra és a minőségi tervezésre és vásárlásra épül. A csatorna az eddigi mozgóáras rendszert (DSI) megszüntetve a jövőben fix havi árakat biztosít a hirdetőknek. Emellett rugalmasságot biztosít az éves vállaláson belül a szpot- és szponzorációs felületek felhasználásában, illetve minőségi tervezésre és vásárlásra ad lehetőséget a klasszikus kampányokban a műsorkörnyezet megválasztásában.