3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A piaci környezethez igazítja a TV2 2011-es értékesítési politikáját, áll a csatorna közleményében, mely szerintük a tervezhetőségre, rugalmasságra és a minőségi tervezésre és vásárlásra épül.

2010-ben még mindig érezhető volt a válság hatása a televíziós piacon is annak ellenére, hogy a válság egyik relatív nyertese a televízió lett (az internet mellett), hiszen bevételei csak minimális mértékben (-5%) csökkentek, piaci részesedése pedig nőtt (2010 41% vs 2009 40%). A 2011-es kilátások alapján összpiaci növekedés nem, de 3-5 százalékos televíziós piaci növekedés, és ezzel stabil 41-42 százalékos piaci részesedés prognosztizálható a televíziók számára - áll a TV2 közleményében.

A televíziós piacon 2010-ben megállt az előző években tapasztalt átstrukturálódás a kábeltelevíziók javára, hiszen a két országos kereskedelmi csatorna piaci részesedése újra nő a kábelcsatornákkal szemben a tavalyi év hasonló időszakához képest (35-43. hét SHR% TV2+RTL Klub 2010 54,4 vs 2009 53,3). A változás legfőbb motorja a TV2, amely 2010-ben nemcsak a kábelcsatornáktól, hanem a másik nagy országos kereskedelmi csatornától is vont el nézőket (35-43. hét SHR%: TV2 2010 24,7 vs 2009 20,7; RTL Klub 2010 29,7 vs 32,6).

A TV2 2010-ben kiegyensúlyozott és stabil teljesítményt nyújtott, az előző évhez képest jelentős javulás érzékelhető a csatornánál a programing területen (erősödő Jóban Rosszban, piacvezető aktuális és hírműsorok, stabil tematikus esték prémium sorozatokkal és amerikai sikerfilmekkel, magas nézettséget produkáló saját gyártású műsorokkal – Megasztár, Ezek megőrültek!), a különbség a másik országos kereskedelmi csatornával, az RTL Klubbal pedig hónapról hónapra csökken.

Kereskedelmi szempontból 2010-ben ez a javuló tendencia még nem érvényesült, hiszen az erre az évre vonatkozó kereskedelmi tárgyalások már 2009 őszén lezajlottak, amikor a TV2 gyengébben teljesített, és így több hirdető az RTL Klubot választotta. A két országos kereskedelmi csatorna között 2010-ben bevételek és ár tekintetében megnőtt a különbség: az RTL 34 százalékkal drágább lett, mint a TV2, szinte azonos elérés mellett.

2011-re a televíziós piacon visszarendeződés várható, hiszen a TV2 stabil és letisztult műsorstruktúrája mellett új kereskedelmi politikát dolgozott ki annak érdekében, hogy a legjobb ár-érték arányt biztosítsa a piacon. A TV2 új kereskedelmi politikája a piaci körülményekhez igazodva a tervezhetőségre, rugalmasságra és a minőségi tervezésre és vásárlásra épül. A csatorna az eddigi mozgóáras rendszert (DSI) megszüntetve a jövőben fix havi árakat biztosít a hirdetőknek. Emellett rugalmasságot biztosít az éves vállaláson belül a szpot- és szponzorációs felületek felhasználásában, illetve minőségi tervezésre és vásárlásra ad lehetőséget a klasszikus kampányokban a műsorkörnyezet megválasztásában.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!