A foci-Eb döntője nem csupán a portugál és a görög csapat, hanem a Nike és az Adidas párviadalát is hozta. A német konszernnek - közvetetten - sikerült visszavágnia a 2002-es Vb-döntőben elszenvedett vereségért.
A vasárnapi döntő felállása - a támogatók kilétének szempontjából - megegyezett a 2002-es koreai vb-döntő végjátékáéval: akkor a brazil csapat Nike-, a német pedig Adidas-mezben futott ki a zöld gyepre. Mint ismert, akkor Ronaldóék legyűrték a Nationalelfet.
A portugáliai Eb-n viszont egy Adidas-mezbe öltözött gárda kerekedett felül: a görög tizenegy egygólos győzelmet aratott a Nike által szponzorált portugálok ellen.
Míg a koreai-japán vb-t az Adidas dominálta, addig az idei Eb ilyen szempontból is kiegyensúlyozott volt: az Adidas öt, a Nike és a Puma pedig négy csapattal képviseltette magát a tornán. A német cég a görögökön kívül a Nationalelfet, valamint a francia, a spanyol és a lett válogatottat támogatja, míg Nike-szerelésben a vendéglátókon kívül az orosz, a holland és a horvát csapat tündökölt.
Belső értesülések szerint a két óriáscég egyenként tízmillió eurós nagyságrendű összeget fizetett a nemzeti szövetségeknek azért, hogy szponzorálhassák a válogatottat, írja a Spiegel.
Herbert Hainer, az Adidas vezére egyébként múlt szerdán, még az elődöntők előtt úgy nyilatkozott, hogy "a torna kapcsán kitűzött célokat a vártnál jobban sikerült megvalósítani."
A vezető szerint az Euro 2004-nek köszönhetően a tavalyi 800 millióról idén már 850 millió euró fölé fognak emelkedni a futballal kapcsolatos termékekből származó bevételek, s ez rekordot jelent. Ez a konszern összbevételének 17 százalékát teszi ki.
(Menedzsment Fórum)
Visszavágott az Adidas a Nike-nak az Euro 2004 fináléjában
A foci-Eb döntője nem csupán a portugál és a görög csapat, hanem a Nike és az Adidas párviadalát is hozta. A német vállalatnak - közvetetten - sikerült visszavágnia a 2002-es Vb-döntőben elszenvedett vereségért.