3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi céges gépjárműflottákban viszonylag ritkán tűnik fel igazi luxusautó, a LeasePlan Hungária Zrt., - közel tízezer autót menedzselő - flotta- és gépjárműkezelő vállalatának adatai szerint az elmúlt években ügyfelei flottájában mindössze hét luxusautó rótta az utakat.

A cég hétfői közleményében megjegyzik, hogy Magyarországon a gépkocsik kategorizálásánál kicsit máshol húzódik a határ, mint Nyugat-Európában, hiszen sok esetben a felső-közép kategória felett található nagy autók már a nehezen megfizethető modellek közé tartoznak. Így a felső kategóriás modellek, mint a BMW 7-es sorozata, a Mercedes S osztálya, a Volvo 80-as vagy a Lexus LS típusai felszereltségtől függetlenül luxus kategóriájú gépkocsikat jelentenek, még ha áruk sok esetben csak töredéke egy Porsche, Ferrari, Bugatti, vagy éppen Bentley példánynak. A tavaly forgalomba helyezett 129 luxus kategóriájú jármű mindössze 2,5 ezrelékét tette ki az összes új gépjármű értékesítésnek.

A LeasePlan adatai szerint az elmúlt években általuk vásárolt cégautók közül a hét legdrágább értéke haladta csak meg a 20 millió forintot és a valaha megvásárolt legdrágább modell, egy Audi A8 4.2 V8 Quattro beszerzési ára sem érte el a 30 milliót. A legmagasabb beruházási értékű LeasePlan autók körében két A8-as Audi, egy Lexus LS, egy Jaguár Xj Type és egy BMV 7-es képviselte a luxus kategóriát, de helyet kapott egy nagy autó kategóriás A6-os Audi és két E-Classe Mercedes is. A flottakezelő adatai szerint a legdrágább autók listájában kiugró a német márkák dominanciája, a gépkocsik 80 százaléka származik ebből az országból.

A hétköznapi modellek árától nem "fényévnyi távolságban" levő autók birtoklása rendszerint a jól profitáló vállalatokat vezető, tehetős üzletemberek privilégiuma Magyarországon, akik azonban az ilyen kocsik használatával nem tűnnek ki látványosan a közép-felső kategóriás autókban ülők népesebb csoportjából. A kiemelt csúcsvezetők is csak a teljes flotta mindössze 2 százalékát jelentő Audi A6, BMV 5-ös, Volvo S60-as és a hasonló kategóriájú modelleket használják, míg az igazgatók általában már a flotta egynegyedét kitevő felső-középkategóriás típust - Audi A4, BMW 3-as, Skoda Superb, VW Passat és Ford Mondeo - vezetik.

Pesti Tímea, a LeasePlan kereskedelmi igazgatója szerint a cégvezetők korlátozott luxuskeresésében a cégautó szabályzatok, és sok esetben a kirívó presztízsű autók kerülése is szerepet játszik. A cég tapasztalatai szerint a magyarországi flottaautók beszerzési árai lényegesen kisebb szórást mutatnak, mint azt az országos értékesítési adatokból látható. Utóbbinál a legolcsóbb és legdrágább új autók ára között több mint húszszoros különbség is lehet. A flottaautók esetében a legdrágább cégvezetői autók havi bérleti díja is csupán háromszorosa a legolcsóbb, általában az értékesítő munkatársak által használt gépkocsikénak.

A válság éveiben nem csak a luxusautókra, de a vállalati gépkocsikra fordított keretösszeg csökkentése, a beszerzések visszafogása, elhalasztása volt jellemző. A 2010-ben értékesített 52.000 gépjármű kevesebb mint 2,5 százaléka, 1.245 darab esett a nagy autók kategóriájába és mindössze 15 százalék, 7.860 autó volt felső-közép kategóriás. Az idei év első negyedéves forgalomba helyezési adatai alapján úgy tűnik növekedés várható, de a luxusautókból valószínűleg az idén sem fogy majd sokkal több, és ezek sem vállalati flottákban tűnnek majd fel a LeasePlan szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!