Az OFT arra a következtetésre jutott, hogy ez a piaci szerkezet nem szolgálja a legjobb módon az utazóközönség érdekeit: külön tulajdonosoknál a brit repülőterek nagyobb versenyre kényszerülnének az utasokért.
Londoni elemzők szerint ez egyértelmű utalás arra a hatósági törekvésre, hogy a BAA nagy-britanniai vagyonportfolióját feldarabolják. A BAA spanyol felvásárlója, a Ferrovial maga is jelezte a londoni tőzsdén közzétett nyilatkozatában, hogy "alapos felülvizsgálat alá akarja venni" a Nagy-Britannián kívüli BAA-repülőtereket, annak eldöntése végett, hogy megtartsa vagy eladja ezeket az érdekeltségeket, de a brit repülőterekről nem szólt.
A közlemény akkor nem említette név szerint a Budapest Airportot, amelyet a BAA tavaly decemberben vett meg több mint 1,3 milliárd fontért. A Ferrovial azóta előrehaladott tárgyalásokat folytat a Budapest Airport egy volt kérőjével, a német Hochtief építőipari csoporttal a ferihegyi üzemeltető eladásáról. A Hochtief második helyezett volt a Budapest Airport pályázatán.