Több mint kétmilliárd dollárt adna a Bacardi a Grey Goose brandért, adja hírül a The Guardian.
A bermudai székhelyű szeszgyártó cég, mely jelenleg komoly átalakuláson megy keresztül - többek közt a tőzsdei megjelenést fontolgatja -, a Grey Goose vodkamárka megvásárlását tervezi. A Bacardi legfőbb amerikai riválisához, a Diageo céghez szeretne felzárkózni a lépéssel. Az USA-ban a rivális jelenleg 25 százalékos piaci részesedésével maga mögött hagyja a Bacardit, mely csak az eladások 8 százalékát mondhatja magáénak.
A vodkamárkát birtokló new york-i Sidney Frank Importing és az italgyártó közt már előrehaladott tárgyalások zajlanak, és napokon belül megköthetik a felek a 2 millió dolláros ügyletet. A Grey Goose, melynek alapanyaga a francia Cognacban készül, a legkeresettebb ital a maga műfajában az USA-ban.
A Bacardi értékesíti a legtöbb rumot a világon, emellett az USA-ban vezető a Dewar's whiskyvel és a Bombay Sapphire ginnel. Nem felhőtlen azonban a Bacardi pénzügyi helyzete: a Breezer alcopop ital forgalma 17 százalékkal visszaesett.
Korábban, mint azt Ruben Rodriguez elnök nyilatkozta, a további piacbővítést a cég pénzügyi rugalmatlansága megakadályozta, de most jelentős változások zajlanak a vállalaton belül.
Hivatalosan még nem erősítették meg a Bacardi részéről, hogy tárgyalnak a vodkamárka megvásárlásáról.
(Menedzsment Fórum)
Vodkában is elsőségre tör a Bacardi
Több mint kétmilliárd dollárt adna a Bacardi a Grey Goose vodka brandért, adja hírül a The Guardian.