A politikus kiemelte, létrejött egy magyar-szlovák egyezmény, mely 90 összeköttetés lehetőségét biztosítja és tartalmazza a meglévő, vagy korábban volt valamennyi határátkelőt.
Az egyik legjelentősebb beruházásnak az új Duna-híd megépítését nevezte Komáromnál, melyeknél a tervek aktualizálására májusban zárul le a közbeszerzési eljárás, valamint a helembai és a vámosmikolai Ipoly-hidak megépítését, ahol szintén a tervek átdolgozása folyik.
Völner Pál ismertette, hogy a nemzetközi közlekedési kapcsolatok kiépítésére szolgáló alapból lehet finanszírozni az M15-ös út szélesítését Pozsony és Mosonmagyaróvár között, valamint győri elkerülő út keleti, Szlovákia felé vezető ágának tervezését.
Az államtitkár szól arról is, hogy várhatóan még a 2014-ig tartó ciklusban szlovák-magyar együttműködéssel létrejöhet egy napi hetven kamiont szállítani képes teherkompjárat Esztergom és Párkány között. A fejlesztés jelentőségét az adja, hogy a Megyeri-hídtól Vámosszabadiig nincs olyan híd a Dunán, amely lehetővé tenné a legnagyobb kamionok áthajtását.
A Komárom-Esztergom Megyei Munkaügyi Központ vezetője előadásában elmondta, hogy a 2012-es szeptemberi adatok szerint 9542 szlovák állampolgár dolgozik Magyarországon, ebből Komárom-Esztergom megyében 6750 ember talált munkát. A fordított irányú munkavállalás nem meghatározó, szeptemberben 600 magyar állampolgárnak volt munkaviszonya a Szlovák Köztársaságban.
Pákozdi Szabolcs hozzátette, a közös képzés előnye, hogy a munkavállaló saját országában tud elhelyezkedni. A projektben többek között CNC fémmegmunkálókat, hegesztőket, ápolókat, targoncát vezetni tudó raktárkezelőket képeznek.
MTI