Lee Scott vezérigazgató elmondta, hogy a társaságnál hat hónapja megkezdődött - és részben már végbement - változások mind az üzletmeneten, mind pedig a fogyasztók millióin is segíteni fognak. A vezető nyilatkozatában kiemelte, hogy a vállalat boltjaiban egyre több természetes áru kapható, illetve, hogy munkaereje a korcsoportok és kisebbségek egyre szélesebb skálájából tevődik össze. Scott szerint ezek az eredmények nem nevezhetők látszattevékenységnek - közli az AP hírügynökség.
"Nem azért lettünk a világ egyik legsikeresebb cége, mert mindent változatlan módon csináltunk az elmúlt 44 évben. Azért jártunk sikerrel, mert az alapvető irányelveink megtartása mellett mindig azt tartottuk szem előtt, hogy hogyan tudnánk fejlődni" - fejtette ki a vezérigazgató. A menedzser felkérte a cég kritikusait, hogy kérdezzék meg a boltokba hetente látogató 130 millió amerikait arról, hogy vajon szerintük is csak látszattevékenységet folytat-e a cég.
Csak reklámfogásról van szó?
Az amerikai mamutvállalat elszántan küzd az utóbbi idők diszkriminációs, fogyasztóvédelmi és emberi jogi botránysorozata miatt megtépázott hírnevének helyreállításáért. Márciusban például olyan álláshirdetéseket jelentetett meg a cég, melyekben kríziskezelő szakembereket keresett.
A két meghirdetett állásból következtetni lehet a mamutcégnél - illetve annak pr-osztályánál - jelenleg uralkodó hangulatra. Az 1990-es évek elején a társaságnak alig volt olyan dolgozója, aki a fogyasztói kapcsolattartással foglalkozott, manapság viszont több tucat alkalmazott - köztük számos politikai marketingben is jártas szakember - dolgozik a pr-részlegen. A társaság rosszakarói e híresztelések alapján jutottak arra a következtetésre, hogy a cég által végrehajtott változtatások tulajdonképpen nem valódiak, csak egy hatalmas marketinggépezet részét képezik - írta korábban az mfor.hu.