2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jogellenesnek tartja a Malév állami támogatását a Wizz Air és az Európai Bizottsághoz fordul az ügyben; a diszkont légitársaság egyben aggasztónak tartja, hogy a magyar kormány a cég fenntartásába öli az adófizetők pénzét, amivel szerintük csak halogatja a Malév problémáinak megoldását.

A közlemény szerint a "vergődő, vastagon veszteséges"  Malév "visszaállamosítása" ellentétes az uniós versenyjog alapelveivel. A társaság 90 millió eurós támogatásával a kormány nem csupán közpénzt herdál el, az intézkedés vélhetően diszkriminatív, versenytorzító hatású, és a tiltott állami támogatás "tipikus esetének" minősülő lépés, amely semmilyen előnnyel nem jár az utasok számára.

A Wizz Air rámutat: nem akadt magánbefektető, aki hajlandó lett volna beszállni a Malévba, amiből kitűnik, hogy nincs értelme támogatni a társaságot, a magyar állam mégis ilyen "befektetésre" fordít nagy összegeket, ráadásul válság idején. "Ez több mint aggasztó" - fogalmaznak.

A Wizz Air szerint a kormány a légitársaság problémájának megoldását halogatja azzal, hogy a cég fenntartásába öli az adófizetők pénzét, ahelyett, hogy ugyanebből az összegből a Malév csődjének negatív hatását enyhítené. 

A diszkont légitársaság szerint a nemzeti légitársaság "felelőtlenül irányított, életképtelen vállalkozás, amely rekord nagyságú működési veszteséget halmozott fel az utóbbi években." A diszkont cég szerint a Malév "súlyát" mutatja, hogy a lakosság kevesebb mint 5 százaléka veszi igénybe. A visszaállamosítás nem oldja meg a helyzetet, csupán egyszeri támogatást jelent, és a cégnek várhatóan további adóforintokra lesz szüksége a fennmaradáshoz - hívják fel a figyelmet.

A magyar kormány jobban tenné, ha "tanulna az európai - például a belga és a svájci - példából, amelyek megmutatták, hogy eredményesen is lehet kezelni egy nemzeti légitársaság csődjét" - fogalmaz közleményében a Wizz Air.

A Malév múlt heti rendkívüli közgyűlésén kötött megállapodás értelmében a jelenlegi orosz tulajdonos, az állami Vnyesekonombank kiszáll a légitársaságból, amely így ismét magyar állami tulajdonba kerül. A magyar állam 25,5 milliárd forintot kitevő tőkeemeléssel mintegy 95 százalékban szerzi meg a társaságot. A fennmaradó 5 százalékos tulajdonrésszel az AirBridge rendelkezik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!