2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikaiak a recesszióban egyre inkább a diszkontáruházakat látogatják, az olcsó üzletláncok jelentős piacrészt hódítanak el, írta a USA Today szerdán.

A T.J. Maxx, a Marshalls forgalma fellendült, ezzel szemben a Nordstrom, a Neiman Marcus, de még a Macy's vásárlói is fogyatkoznak. A nagy leértékeléseket kínáló, "folyamatosan akciózó" áruházaknak egyre jobban megy, ahogy a gazdasági helyzet romlik.

Korábban "udvarias küzdelem" folyt a vevőkért, most viszont szinte kocsmaverekedés van a kereskedők között, mindenki harcol mindenkivel a vásárlók pénzéért, mondta a lapnak Paco Underhill, az Envirosell piaci tanácsadócég szakértője.

A Macy's, amely a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi áruházláncak egyike, 59 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be az utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A Target, hasonló, vegyes profilú hálózat forgalma 41 százalékkal esett vissza.

A T.J. Maxxben és más diszkontáruházakban - amelyek gyakran egyáltalán nem árusítanak teljes árú termékeket - az árszint 30-40 százalékkal alacsonyabb; a fogyasztók jó minőségű árukat kapnak, bár nem a vadonatúj kollekciókat.

A gazdasági válság - amelynek még nem látni a végét - két nagy bevásárlóközpont-láncot is a nyitvatartási idő lerövidítésére kényszerített. A The Washington Post szerdai híre szerint a Westfield Group országszerte csökkentette a nyitvatartási időt, miután megcsappant a forgalom, kevesebb lett a vásárló.

A hálózat főváros környéki központjaiban, például Montgomeryben megyében és Annapolisban reggel fél órával később, 10.30-kor nyitnak ki és fél órával előbb, este 9-kor zárnak az üzletek. Ugyancsak később nyitja és előbb zárja üzleteit több központjában a Simon Property Group.

Bernard Haddigan, a piacelemző Marcus and Millichap cég alelnöke szerint ezek nagyon szokatlan intézkedések. A bevásárlóközpontok egyértelműen védekeznek, miközben több azokban működő lánc, például az Ann Taylor és a Pacific Sunwear bezárta üzleteit, míg mások, mint a Whitehall Jewelers vagy a KB Toys csődvédelmet kértek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!