A T.J. Maxx, a Marshalls forgalma fellendült, ezzel szemben a Nordstrom, a Neiman Marcus, de még a Macy's vásárlói is fogyatkoznak. A nagy leértékeléseket kínáló, "folyamatosan akciózó" áruházaknak egyre jobban megy, ahogy a gazdasági helyzet romlik.
Korábban "udvarias küzdelem" folyt a vevőkért, most viszont szinte kocsmaverekedés van a kereskedők között, mindenki harcol mindenkivel a vásárlók pénzéért, mondta a lapnak Paco Underhill, az Envirosell piaci tanácsadócég szakértője.
A Macy's, amely a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi áruházláncak egyike, 59 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be az utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A Target, hasonló, vegyes profilú hálózat forgalma 41 százalékkal esett vissza.
A T.J. Maxxben és más diszkontáruházakban - amelyek gyakran egyáltalán nem árusítanak teljes árú termékeket - az árszint 30-40 százalékkal alacsonyabb; a fogyasztók jó minőségű árukat kapnak, bár nem a vadonatúj kollekciókat.
A gazdasági válság - amelynek még nem látni a végét - két nagy bevásárlóközpont-láncot is a nyitvatartási idő lerövidítésére kényszerített. A The Washington Post szerdai híre szerint a Westfield Group országszerte csökkentette a nyitvatartási időt, miután megcsappant a forgalom, kevesebb lett a vásárló.
A hálózat főváros környéki központjaiban, például Montgomeryben megyében és Annapolisban reggel fél órával később, 10.30-kor nyitnak ki és fél órával előbb, este 9-kor zárnak az üzletek. Ugyancsak később nyitja és előbb zárja üzleteit több központjában a Simon Property Group.
Bernard Haddigan, a piacelemző Marcus and Millichap cég alelnöke szerint ezek nagyon szokatlan intézkedések. A bevásárlóközpontok egyértelműen védekeznek, miközben több azokban működő lánc, például az Ann Taylor és a Pacific Sunwear bezárta üzleteit, míg mások, mint a Whitehall Jewelers vagy a KB Toys csődvédelmet kértek.