3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szín, mint üzenet, a leggyorsabban jut el az emberi tudatig. Egy adott társadalmi közegben egyértelmű a csábítás, a gyász színe, vagy a közlekedési lámpák színe. Mindennapjainkat meghatározzák és körbefonják a különféle árnyalatok, melyek többsége szimbolikus jelentéstartalommal bír.

A kommunikáció mestersége

Elsőre nem is gondolnánk, hogy a színek milyen mélységben árnyalják kommunikációnkat. A weboldalkészítő szakembereknek szóló szinkodok.hu például a színek számítógépes programokban használt színmeghatározásában nyújt segítséget.

A jó kód olyan tiszta, egyértelmű információt nyújt, amihez nincs szükség nyelvi egyezőségre - egyértelmű bármilyen kulturális közegből érkezett embernek vagy akár kisgyereknek (például: a piros - tilos).

A színkódokkal, mint egyfajta kódolt jelnyelvvel napi szinten foglalkozó szakembereken túl más is használja ezeket. Ha például le akarjuk festeni a kertkaput, akkor skódok alapján keresgélünk, de a hajfestékek vagy a dekorkozmetikumok (rúzsok, szemhéjpúderek) árnyalatait is így találjuk meg. 

Ahány ház, annyi szokás

Minden kultúrának van teljesen egyedi, sajátságos szimbólumrendszere. Ezek részint a másfajta társadalmi berendezkedésből vagy éppen a vallásból eredeztethetőek. Ennek talán a legközismertebb példája a fehér színnel kapcsolatos értelmezésbeli különbségek. Míg a világ túlnyomó felében a fehér az ártatlanság, tisztaság, megújulás szimbóluma, addig Kínában a halál és a gyász színe. 

A tömegkommunikáció, mint tanítómester

A kódok “megtanítása” a tömegkommunikáció feladata. Ez a kódoknak a köztudatba történő “bevezetését”, mindenki által értelmezhetővé, evidenssé tételét jelentik (például bizonyos márkák, sportcsapatok emblematikus színeinek bevezetése, vagy a boltokban található különféle termékcsoportok más-más színekkel történő jelölése). 

Persze vannak olyan kódok is, amik nem általános érvényűek, csupán “alkalmiak”. Ilyen például egy utazás alkalmával az adott turistacsoportot a többitől megkülönböztető kendő viselése.

Olykor szórakoztató is a színkódok használata. A Rubik-kocka megoldása is színkódok alapján működik, hisz a hat árnyalat ad iránymutatást a megoldásra, a kocka kirakására.

Előfordul olyan is, hogy egy szimbólum “megtöbbszörözi” jelentését, és szinkódként is előlép. Bármilyen furcsán hangzik is, a nemzeti zászlók is egyfajta kódként funkcionálnak, mikor internetes portálokon nyelv választási lehetőségként kerülnek megadásra. Ugyanilyen jelentéstartalommal bírnak a pénzváltóhelyeken, mikor az adott pénznem neve előtt szerepelnek.

Első hallásra úgy gondolhatjuk, hogy ezek csakis informatikai guruk által értelmezhető bonyolult dolgok. Közelebbről vizsgálva viszont kiderül, hogy univerzális barátaink, akik segítenek eligazodni a világban. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!