2018. március 20. 05:52
mfor.hu

A TV2 csütörtökön és pénteken is a megszokott hétköznapi műsorait tolta, az RTL viszont egyedi műsorokkal készült. Utóbbi taktika jött be jobban.

A megszokottaktól némileg eltérő módon tudta le március 15-ét és 16-át a TV2, a csatorna ugyanis nem készült külön az ünnepnapokra, hanem az egyébként sikeres hétköznapi műsorait sugározta az ünnepnapon és azt követően is. Az ötlet logikusnak tűnt, hiszen a TV2 jelenleg legerősebb programja a Piramis így műsoron maradt, ráadásul a munkaszünet révén még több emberhez eljutott, akik később visszatérhetnek a normál hétköznapokon is megnézni egy-egy újabb adást.

Az ötlet azonban csak részben vált be, hiszen március 15-én viszonylag kevesen ültek le a képernyők elé, az aznapi Piramisnál a hétfői, a keddi és a pénteki is magasabb nézőszámot ért el a kereskedelmi célcsoportban. A pénteki adás ugyan a legjobban teljesítő volt, ám akkor az RTL-en vetített rajzfilmek, a Pocahontas és az Aladdin is sok nézőt vonzott, így ezen az estén is utóbbi csatorna járt jobban.

A kereskedelmi célcsoportban a hét elején még a TV2 ért el az esti időszakban magasabb közönségarányt, szerdától már az RTL Klub nyerte a főműsoridős sávokat. Mindezt úgy, hogy szerdán és csütörtökön nagyjából a megszokott szintet hozta a csatorna, csakhogy a versenytárs nézettsége ezeken a napokon gyengébben alakult. Péntektől viszont az RTL teljesítménye volt az ami számottevően javult. A "naptár átszervezés" miatti szabadnapon a már említett rajzfilmek húzták fel a csatorna számait. Szombaton az RTL nehézbombázója, A mi ki falunk volt a soros. Nem mellesleg a sorozat ismét a hét legnézettebb műsora lett mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében. Vasárnap a szuperhősökre mentek a nézők, ezt támasztja alá, hogy az RTL-en vetített Thor című film kiemelkedő számokat ért el, így ezen az estén is nyert a csatorna.

A mi kis falunk verhetetlen A mi kis falunk verhetetlen


Érdekes lesz a csata a két médiacsoport és a vezető csatornáik között a következő időszakban is. A TV2 csoport ugyanis tovább fog terjeszkedni. Az már korábban kiderült, hogy a vállalat két újabb sportcsatornát indít. Az mfor.hu is beszámolt róla, hogy a csoport kábelportfóliója, idén két új sportcsatornával bővül, amelyek Spíler2 TV és Spíler3 TV néven indulnak. Arról viszont a 24.hu számolt be, hogy a közelmúltban egy konferencián Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója azt mondta, év végére összesen 15 kábelcsatornája lesz a vállalatnak. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi 11 csatornát figyelembe véve a két már bejelentett sport tematikájú adó mellett még további két kábelcsatornával jelenhetnek meg.

Ami viszont a két csoport vezető csatornáját illeti, ott is további kemény küzdelem ígérkezik. Március 26-án tér vissza A Konyhafőnök legújabb évada, amely új zsűrit kap, és hétköznapi emberek mérik össze konyhai tudásukat. A gasztroműsor eddigi évadai rendre kiemelkedően teljesítettek, valószínűleg ez indította arra az RTL-t, hogy jó hosszú adással indítsák a szezont. Az első adásról már lehet tudni, hogy a Tények után 19 órakor startol, tehát A Fal lekerül a kínálatból. A premier reklámokkal együtt 2 óra 5 percet fog kitenni, ami az eddigi leghosszabb lesz a főzős vetélkedő történetében. Azt egyelőre nem tudni, hogy meddig fog majd futni a műsor, az első héten viszont biztosan a Piramis ellen kell bizonyítania. Április első felében viszont a TV2 vetélkedőjének várhatóan véget ér a második évada, így az is izgalmas lesz, hogy azt követően mivel rukkol majd el a csatorna.

A heti átlagos közönségarányt nézve a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben az RTL Klub erősíteni tudott, hiszen 14 százalékot ért el. Ezzel lépéselőnyre tett szert a TV2-vel szemben, amely 10,4 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL kábelcsatornáinak ellenben nem tudnak érdemben előre lépni, a Cool közönségaránya még vissza is esett és csak 3,4 százalékos volt, míg a F+ 5,5-et ért el. A Viasat3 a képernyők előtt ülők 2,6, míg a Duna TV csupán a másfél százalékát érte el.