4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A TV2 csütörtökön és pénteken is a megszokott hétköznapi műsorait tolta, az RTL viszont egyedi műsorokkal készült. Utóbbi taktika jött be jobban.

A megszokottaktól némileg eltérő módon tudta le március 15-ét és 16-át a TV2, a csatorna ugyanis nem készült külön az ünnepnapokra, hanem az egyébként sikeres hétköznapi műsorait sugározta az ünnepnapon és azt követően is. Az ötlet logikusnak tűnt, hiszen a TV2 jelenleg legerősebb programja a Piramis így műsoron maradt, ráadásul a munkaszünet révén még több emberhez eljutott, akik később visszatérhetnek a normál hétköznapokon is megnézni egy-egy újabb adást.

Az ötlet azonban csak részben vált be, hiszen március 15-én viszonylag kevesen ültek le a képernyők elé, az aznapi Piramisnál a hétfői, a keddi és a pénteki is magasabb nézőszámot ért el a kereskedelmi célcsoportban. A pénteki adás ugyan a legjobban teljesítő volt, ám akkor az RTL-en vetített rajzfilmek, a Pocahontas és az Aladdin is sok nézőt vonzott, így ezen az estén is utóbbi csatorna járt jobban.

A kereskedelmi célcsoportban a hét elején még a TV2 ért el az esti időszakban magasabb közönségarányt, szerdától már az RTL Klub nyerte a főműsoridős sávokat. Mindezt úgy, hogy szerdán és csütörtökön nagyjából a megszokott szintet hozta a csatorna, csakhogy a versenytárs nézettsége ezeken a napokon gyengébben alakult. Péntektől viszont az RTL teljesítménye volt az ami számottevően javult. A "naptár átszervezés" miatti szabadnapon a már említett rajzfilmek húzták fel a csatorna számait. Szombaton az RTL nehézbombázója, A mi ki falunk volt a soros. Nem mellesleg a sorozat ismét a hét legnézettebb műsora lett mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében. Vasárnap a szuperhősökre mentek a nézők, ezt támasztja alá, hogy az RTL-en vetített Thor című film kiemelkedő számokat ért el, így ezen az estén is nyert a csatorna.

A mi kis falunk verhetetlen
A mi kis falunk verhetetlen


Érdekes lesz a csata a két médiacsoport és a vezető csatornáik között a következő időszakban is. A TV2 csoport ugyanis tovább fog terjeszkedni. Az már korábban kiderült, hogy a vállalat két újabb sportcsatornát indít. Az mfor.hu is beszámolt róla, hogy a csoport kábelportfóliója, idén két új sportcsatornával bővül, amelyek Spíler2 TV és Spíler3 TV néven indulnak. Arról viszont a 24.hu számolt be, hogy a közelmúltban egy konferencián Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója azt mondta, év végére összesen 15 kábelcsatornája lesz a vállalatnak. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi 11 csatornát figyelembe véve a két már bejelentett sport tematikájú adó mellett még további két kábelcsatornával jelenhetnek meg.

Ami viszont a két csoport vezető csatornáját illeti, ott is további kemény küzdelem ígérkezik. Március 26-án tér vissza A Konyhafőnök legújabb évada, amely új zsűrit kap, és hétköznapi emberek mérik össze konyhai tudásukat. A gasztroműsor eddigi évadai rendre kiemelkedően teljesítettek, valószínűleg ez indította arra az RTL-t, hogy jó hosszú adással indítsák a szezont. Az első adásról már lehet tudni, hogy a Tények után 19 órakor startol, tehát A Fal lekerül a kínálatból. A premier reklámokkal együtt 2 óra 5 percet fog kitenni, ami az eddigi leghosszabb lesz a főzős vetélkedő történetében. Azt egyelőre nem tudni, hogy meddig fog majd futni a műsor, az első héten viszont biztosan a Piramis ellen kell bizonyítania. Április első felében viszont a TV2 vetélkedőjének várhatóan véget ér a második évada, így az is izgalmas lesz, hogy azt követően mivel rukkol majd el a csatorna.

A heti átlagos közönségarányt nézve a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben az RTL Klub erősíteni tudott, hiszen 14 százalékot ért el. Ezzel lépéselőnyre tett szert a TV2-vel szemben, amely 10,4 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL kábelcsatornáinak ellenben nem tudnak érdemben előre lépni, a Cool közönségaránya még vissza is esett és csak 3,4 százalékos volt, míg a F+ 5,5-et ért el. A Viasat3 a képernyők előtt ülők 2,6, míg a Duna TV csupán a másfél százalékát érte el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!