Egy hete arról számoltunk be, hogy az RTL Klub a Drága örökösök sikerét megpróbálja meglovagolni, ennek érdekében a sorozat későbbre került, illetve az első időszak félórás adagjai helyett napi egy órás dózist kaptak Ökörapáti életéből a nézők. A lépés célja persze az volt, hogy két legyet ütve egy csapásra a TV2 legsikeresebb műsorát az Exatlont is megtorpedózzák. Ez részben sikerült is, hiszen tudták növelni a közönségarányukat.
Ugyanakkor a konkurenciának is volt egy remek húzása, hiszen a nemzetek közötti vetélkedés nagyon bejött. A keddi napon ugyanis a magyar résztvevők a hasonló román műsorban résztvevőkkel mérték össze erejüket és ügyességüket. A TV2 aznap rekordhosszúságú adással jelentkezett, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A majd két és félórás Exatlon tarolt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban közel 20 százalékos közönségarányt ért el, ennek révén aznap este ebben a célcsoportban is nyert a TV2.
Valószínűleg a magas nézettség miatt ráadásul visszavágó is lesz a két nemzet között. Január 21-én, hétfőn a Tények után újabb különleges Exatlont láthatnak a nézők. A Palik László vezette műsorban ekkor lesz a Magyarország-Románia összecsapás visszavágója, mely - mondhatjuk természetesen - újra a szokásosnál hosszabb műsoridővel jelentkezik.
Ami a hét krónikáját illeti, nem mehetünk el a TV2 tulajdonosának halála mellett sem. Vasárnap látott napvilágot a hír, hogy életét vesztette Andy Vajna, rá emlékezve pedig több csatorna is módosította aznapi műsorkínálatát. A néhai tulajdonosára saját csatornája a legnépszerűbb filmjeivel emlékezett, így a TV2-n a Miniszter félrelép mellett a Die Hard 3. és a Rambo kerül adásba. A közmédia is tisztelgett a filmes szakember előtt, a Duna TV a Szabadság, szerelem című magyar játékfilmet vetítette. Az ATV egy korábbi beszélgetést elevenített fel: a Jakupcsek Plusz című műsor tavalyi adását ismételték, amelyben Andy Vajna volt a vendég.
A legnépszerűbb műsorokra visszatérve úgy tűnik, hogy egyelőre a Drága örökösök bebetonozta magát a nézettségi rangsor élére. Mind a teljes népességben, mind a kereskedelmi célcsoportban a sorozat végzett a ranglista élén. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a legerősebb adásnak sem sikerült ezúttal túlszárnyalni az 1 millió nézős szintet.
A két nagy csatorna versengésében az RTL Klub minimális lépéselőnyre tett szert, ám ahogy fent jeleztük, a TV2 egy-egy jó húzással vissza tud vágni. Ugyanakkor az is érződik, hogy a hétvégéken még nem mennek a nagyobb szabású sajátgyártású műsorok. Hasonlóan ugyanis az elmúlt hetekhez, ezúttal is élénkebb hétköznapi érdeklődést, és gyengébb hétvégi számokat láthattunk, ezek pedig ismét tükröződtek a heti átlagokban, amely az RTL-nél továbbra is elmarad a tavalyi év utolsó hónapjaiban mért közönségaránytól.
Összefoglalva a 3. hét számait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) továbbra sincs nagyon nagy különbség a legfontosabb szereplő között. Ennek ellenére, hogy a TV2 csupán egy, míg az RTL Klub hat estét nyert meg. Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 14,3 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 11,1 százalékos átlagos közönségaránnyal büszkélkedhettek. Az RTL-es kábelcsatornák önmagukhoz képest elég gyengén szerepeltek, hiszen a F+ közönségaránya csupán 3,4 százalék, míg a Coolé 2,5 százalékot ért el. Ne meglepő, hogy utóbbit megközelítette a Viasat3 (2,1% SHR), és még a Duna TV (1,5% SHR) is.