Úgy tűnik, a nézettségi verseny továbbra sem lefutott, legalábbis a hétköznapokon. Viszont úgy tűnik kialakult egy olyan satus quo, amely mindkét csatornának megfelel, hiszen az utóbbi hetekben egyik nagy kereskedelmi csatorna sem nyúlt a műsorrendjéhez. Az este első részét az RTL Klub hozza, a kereskedelmi célcsoportban a Híradó rendre verte a héten a Tényeket, majd a Fókusz és a Drága örökösök is hozza az idősávját. Ezt követően viszont a konkurencia, az Exatlon Hungary időszaka jön, hiszen a következő félórákat az ügyességi vetélkedőnek köszönhetően a TV2 nyeri.
A közeljövőben az RTL II-re átkerülő Éjjel-nappal Budapest a múlt héten ugyan a csatorna átlagától elmaradt, ám így sem okozott nehézséget a műsornak legyőzni a Legyen Ön is milliomos! című vetélkedőt. A hétköznap estéket záró filmek és sorozatok vetélkedéséből is az RTL Klub jött ki győztesen. A csatorna ennek ellenére nem ezért tudta növelni az előnyét a 18-49 évesek körében a TV2-vel szemben, hanem a hétvégi műsorkínálatnak köszönhetően. Szombaton és vasárnap ugyanis a TV2 nem igazán tudott lehengerlő műsorokkal előlépni.
Nagy kérdés persze, hogy mikor, és milyen műsorokkal próbálja majd a nézőket a hétvégén elhódítani a csatorna. Ugyanis miközben az RTL Klub tavaszi kínálata többé-kevésbé ismert, és erről az mfor.hu is beszámolt, a TV2 egyelőre nem rukkolt elő információkkal. Az ő helyzetüket számos tényező nehezítheti, többek között az is, hogy a médiavállalat tulajdonosa, Andy Vajna a közelmúltban elhunyt, ami az állami hirdetésekkel erősen megtolt cégnél biztosan okozott bizonytalanságokat. Ha ettől eltekintünk, akkor is vannak kérdőjelek, hiszen az utóbbi években futtatott műsorok, a Nagy Duett és a Sztárban sztár is úgy tűnt 2018-ra elfáradt. A műsorokat nézve úgy gondoljuk, hogy a szerkesztőknek nem igazán volt ötletük arra miként lehetne felrázni ezeket a produkciókat, és a nézők számára ugyanazt éveken át nézni már nem volt annyira izgalmas. Ahogy a kevésbé impozáns számokban az is közrejátszhatott, hogy a sokadik évadokra a csatorna ezeknél a showműsoroknál kevésbé ismert arcokkal tudta csak „feltölteni a létszámot”.
Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a tavalyi visszaesés ellenére ez a két hétvégi műsor volt, amely tavaly is a legjobb számokat hozta a csatornánál, és rendre nyerte a vasárnap estéket. A TV2-nek tehát fontos lenne hasonlóan erős programokkal előrukkolni, hogy a versenyt a „zászlóshajók” esetén is tartani tudják. Más kérdés, hogy az ősz folyamán hiába rukkolt elő új produkciókkal a TV2, ezek közül a Legbátrabb páros volt, ami többé-kevésbé működött, miközben a cukisági faktorban kirobbanó Mit tenne a gyereked?, a Celebekkel felturbózott Csak show és más semmi, vagy Kasza Tibi faék egyszerűségű vetélkedője a Sztárok és párok mind elhasaltak. Ezek pedig mind azt jelzik, hogy hiába működik egy formátum külföldön, az egyáltalán nem biztos, hogy nálunk is bejön.
A legsikeresebb múlt heti műsorokhoz visszatérünk, akkor azt láthatjuk, hogy a Drága örökösök ezúttal mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes népességben a legnézettebb műsor lett, a dobogóra pedig a Fókusz és a Híradó fért még fel. A TV2 műsorai közül a fiatalabbak inkább az Exatlont nézték, míg az idősek révén a teljes lakosságban a Tények volt a csatorna legerősebb produkciója. A köztévé kapcsán inkább az érme másik oldala kapcsán időznének el egy mondat erejéig. A Duna TV-n látható Eurovíziós válogató, A Dal ugyanis a gyenge kezdés után sem igazán tudta magát összeszedni. Az idősek még csak-csak követik, hiszen a teljes népességben a készülékek elött ülők 7 százaléka követte, a kereskedelmi célcsoportban mért 2,3 százalékos közönségaránya viszont a korábbi évekkel összevetve óriási blama.
A két nagy kereskedelmi csatorna között a 6. héten minimálisan nőtt a különbség. Az RTL ugyanis erősíteni tudott a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), és a csatornát átlagosan a tévé előtt ülők 15,1 százaléka nézte. Eközben a TV2 közönségaránya alig változott, 11,4 százalékos volt. Az RTL-es kábelcsatornáknál ismét minimális javulást láthattunk, a F+ közönségaránya ezúttal 4,3 százalék lett, míg a Cool 3 százalékot ért el. Minimálisan visszacsúszott a Viasat3, amelynek 2,1 százalékos lett közönségaránya, a Duna TV pedig maradt a 1,5 százalékos szinten.