4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Továbbra is a Drága örökösök a hétköznapok királya, viszont a TV2 ügyességi vetélkedője is sokakat érdekel.

Úgy tűnik, a nézettségi verseny továbbra sem lefutott, legalábbis a hétköznapokon. Viszont úgy tűnik kialakult egy olyan satus quo, amely mindkét csatornának megfelel, hiszen az utóbbi hetekben egyik nagy kereskedelmi csatorna sem nyúlt a műsorrendjéhez. Az este első részét az RTL Klub hozza, a kereskedelmi célcsoportban a Híradó rendre verte a héten a Tényeket, majd a Fókusz és a Drága örökösök is hozza az idősávját. Ezt követően viszont a konkurencia, az Exatlon Hungary időszaka jön, hiszen a következő félórákat az ügyességi vetélkedőnek köszönhetően a TV2 nyeri.

A közeljövőben az RTL II-re átkerülő Éjjel-nappal Budapest a múlt héten ugyan a csatorna átlagától elmaradt, ám így sem okozott nehézséget a műsornak legyőzni a Legyen Ön is milliomos! című vetélkedőt. A hétköznap estéket záró filmek és sorozatok vetélkedéséből is az RTL Klub jött ki győztesen. A csatorna ennek ellenére nem ezért tudta növelni az előnyét a 18-49 évesek körében a TV2-vel szemben, hanem a hétvégi műsorkínálatnak köszönhetően. Szombaton és vasárnap ugyanis a TV2 nem igazán tudott lehengerlő műsorokkal előlépni.

A Drága örökösök nagyon bejött az RTL-nek
A Drága örökösök nagyon bejött az RTL-nek

Nagy kérdés persze, hogy mikor, és milyen műsorokkal próbálja majd a nézőket a hétvégén elhódítani a csatorna. Ugyanis miközben az RTL Klub tavaszi kínálata többé-kevésbé ismert, és erről az mfor.hu is beszámolt, a TV2 egyelőre nem rukkolt elő információkkal. Az ő helyzetüket számos tényező nehezítheti, többek között az is, hogy a médiavállalat tulajdonosa, Andy Vajna a közelmúltban elhunyt, ami az állami hirdetésekkel erősen megtolt cégnél biztosan okozott bizonytalanságokat. Ha ettől eltekintünk, akkor is vannak kérdőjelek, hiszen az utóbbi években futtatott műsorok, a Nagy Duett és a Sztárban sztár is úgy tűnt 2018-ra elfáradt. A műsorokat nézve úgy gondoljuk, hogy a szerkesztőknek nem igazán volt ötletük arra miként lehetne felrázni ezeket a produkciókat, és a nézők számára ugyanazt éveken át nézni már nem volt annyira izgalmas. Ahogy a kevésbé impozáns számokban az is közrejátszhatott, hogy a sokadik évadokra a csatorna ezeknél a showműsoroknál kevésbé ismert arcokkal tudta csak „feltölteni a létszámot”.

Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a tavalyi visszaesés ellenére ez a két hétvégi műsor volt, amely tavaly is a legjobb számokat hozta a csatornánál, és rendre nyerte a vasárnap estéket. A TV2-nek tehát fontos lenne hasonlóan erős programokkal előrukkolni, hogy a versenyt a „zászlóshajók” esetén is tartani tudják. Más kérdés, hogy az ősz folyamán hiába rukkolt elő új produkciókkal a TV2, ezek közül a Legbátrabb páros volt, ami többé-kevésbé működött, miközben a cukisági faktorban kirobbanó Mit tenne a gyereked?, a Celebekkel felturbózott Csak show és más semmi, vagy Kasza Tibi faék egyszerűségű vetélkedője a Sztárok és párok mind elhasaltak. Ezek pedig mind azt jelzik, hogy hiába működik egy formátum külföldön, az egyáltalán nem biztos, hogy nálunk is bejön.

A legsikeresebb múlt heti műsorokhoz visszatérünk, akkor azt láthatjuk, hogy a Drága örökösök ezúttal mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes népességben a legnézettebb műsor lett, a dobogóra pedig a Fókusz és a Híradó fért még fel. A TV2 műsorai közül a fiatalabbak inkább az Exatlont nézték, míg az idősek révén a teljes lakosságban a Tények volt a csatorna legerősebb produkciója. A köztévé kapcsán inkább az érme másik oldala kapcsán időznének el egy mondat erejéig. A Duna TV-n látható Eurovíziós válogató, A Dal ugyanis a gyenge kezdés után sem igazán tudta magát összeszedni. Az idősek még csak-csak követik, hiszen a teljes népességben a készülékek elött ülők 7 százaléka követte, a kereskedelmi célcsoportban mért 2,3 százalékos közönségaránya viszont a korábbi évekkel összevetve óriási blama.

 

A két nagy kereskedelmi csatorna között a 6. héten minimálisan nőtt a különbség. Az RTL ugyanis erősíteni tudott a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), és a csatornát átlagosan a tévé előtt ülők 15,1 százaléka nézte. Eközben a TV2 közönségaránya alig változott, 11,4 százalékos volt. Az RTL-es kábelcsatornáknál ismét minimális javulást láthattunk, a F+ közönségaránya ezúttal 4,3 százalék lett, míg a Cool 3 százalékot ért el. Minimálisan visszacsúszott a Viasat3, amelynek 2,1 százalékos lett közönségaránya, a Duna TV pedig maradt a 1,5 százalékos szinten.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!