2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Holnap dönt a fővárosi közgyűlés az előterjesztésről.

A fővárosban élők kevesebb, mint tíz százaléka veszi igénybe kisebb-nagyobb rendszerességgel a taxiszolgáltatást, ide nem számolva a külföldi turistákat, akiknek viszont ezek a viteldíjak egyáltalán nem magasak – állítja a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának elnöke. Dudás Zoltán azért tartotta erre felhívni a figyelmet egy nappal a Fővárosi Közgyűlés tarifaemelésről szóló döntése előtt, mert a kezdeményezés szerinte komoly negatív visszhangot kapott a sajtóban.

A megemelkedő költségekkel magyarázzák az emelést
A megemelkedő költségekkel magyarázzák az emelést

Dudás szerint, ha a közgyűlés elfogadja az előterjesztést, júliustól egy átlagos, 7 kilométer hosszú taxis utazás a jelenlegi 2410 forintról 2800 forintra emelkedik. Ez a kamara álláspontja szerint nem olyan brutális mértékű emelés, mint amelyet a média egy része manapság vízionál.

Az utasnak jelenleg a 450 forintos alapdíjat, a 280 forintos kilométerenkénti díjat és a 70 forintos várakozási díjat kell megfizetnie a 2013-ban rögzített hatósági árak alapján. Dudás emlékeztet arra, hogy a kamara ennél lényegesen magasabb tarifákat tartalmazó javaslatot tett le az asztalra. A rendelet a Budapesti Közlekedési Központot hatalmazta fel a fővárosi taxisok felügyeletével, ideértve az engedélyek kiadását, visszavonását, a szolgáltatás szigorú ellenőrzését. Ez utóbbi a kamara véleménye szerint nem működik kellő hatékonysággal.

Az azóta eltelt időben azonban változás állt be a budapesti személyszállítási piacon. 2017 nyarán ugyanis már azt tapasztalhatták az utasok, hogy megfogyatkoztak a taxik az utakon.

 Az okokat vizsgálva a kamara arra jutott, hogy a megemelkedett költségek miatt lanyhult a vállalkozói kedv, nem maradt annyi nyereség, hogy megérje beruházni.

A fővárossal az elmúlt hónapokban folytatott tárgyalásokon a taxisok, a kamara és az érdekképviseletek egyebek mellett a gépkocsikkal szembeni műszaki követelmények változásával, a kötelező online pénztárgép bevezetésével, a kötelező biztosítási díjak emelkedésével indokolták a tarifaemelési kérelmüket.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!