2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Holnap dönt a fővárosi közgyűlés az előterjesztésről.

A fővárosban élők kevesebb, mint tíz százaléka veszi igénybe kisebb-nagyobb rendszerességgel a taxiszolgáltatást, ide nem számolva a külföldi turistákat, akiknek viszont ezek a viteldíjak egyáltalán nem magasak – állítja a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztályának elnöke. Dudás Zoltán azért tartotta erre felhívni a figyelmet egy nappal a Fővárosi Közgyűlés tarifaemelésről szóló döntése előtt, mert a kezdeményezés szerinte komoly negatív visszhangot kapott a sajtóban.

A megemelkedő költségekkel magyarázzák az emelést
A megemelkedő költségekkel magyarázzák az emelést

Dudás szerint, ha a közgyűlés elfogadja az előterjesztést, júliustól egy átlagos, 7 kilométer hosszú taxis utazás a jelenlegi 2410 forintról 2800 forintra emelkedik. Ez a kamara álláspontja szerint nem olyan brutális mértékű emelés, mint amelyet a média egy része manapság vízionál.

Az utasnak jelenleg a 450 forintos alapdíjat, a 280 forintos kilométerenkénti díjat és a 70 forintos várakozási díjat kell megfizetnie a 2013-ban rögzített hatósági árak alapján. Dudás emlékeztet arra, hogy a kamara ennél lényegesen magasabb tarifákat tartalmazó javaslatot tett le az asztalra. A rendelet a Budapesti Közlekedési Központot hatalmazta fel a fővárosi taxisok felügyeletével, ideértve az engedélyek kiadását, visszavonását, a szolgáltatás szigorú ellenőrzését. Ez utóbbi a kamara véleménye szerint nem működik kellő hatékonysággal.

Az azóta eltelt időben azonban változás állt be a budapesti személyszállítási piacon. 2017 nyarán ugyanis már azt tapasztalhatták az utasok, hogy megfogyatkoztak a taxik az utakon.

 Az okokat vizsgálva a kamara arra jutott, hogy a megemelkedett költségek miatt lanyhult a vállalkozói kedv, nem maradt annyi nyereség, hogy megérje beruházni.

A fővárossal az elmúlt hónapokban folytatott tárgyalásokon a taxisok, a kamara és az érdekképviseletek egyebek mellett a gépkocsikkal szembeni műszaki követelmények változásával, a kötelező online pénztárgép bevezetésével, a kötelező biztosítási díjak emelkedésével indokolták a tarifaemelési kérelmüket.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!