2019. szeptember 30. 14:08
MTI

Egyesülhet a Thalys és a Eurostar nemzetközi vasúttársaság, és így egy vállalat működtetheti az Amszterdam és Párizs között közlekedő, illetve a Brüsszelt Londonnal, Párizzsal, Amszterdammal és Kölnnel összekötő szuperexpresszeket.

Egyetlen vasúti óriáscég alá rendelnék az öt országot összekötő hálózatot, amennyiben a két társaság igazgatótanácsa mellett az európai uniós versenyhatóság is jóváhagyja a fúziót. A "Green Speed" nevű projekt az SNCF francia és az SNCB belga állami vasúttársaság szerint egyebek mellett környezetvédelmi szempontból is előnyös lenne.

Fotó: depositphotos.com Fotó: depositphotos.com

Az összeolvadás a várakozások szerint az utasok számának növekedését is maga után vonná, a mostani évi 18,5 millióról 2030-ra mintegy 30 millióra.

A Eurostar és a Thalys jelenleg naponta 112 gyorsjáratot indít az öt ország között. Az Európai Bizottság idén februárban megakadályozta a német Siemens és a francia Alstom vasúti üzletágának egyesülését, mondván, az ellentétes lenne az EU belső piaci versenyszabályaival.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.