Ahogy arról a korábbi heti tévés összefoglalónkban írtuk, a TV2 részéről remek húzásnak bizonyult, hogy a Bezár a bazár! tavaszi évadát kinyújtották. A vetélkedő ráadásul akkora közönségkedvencnek bizonyult, hogy az ismétlések is remek számokat hoztak. Nem véletlenül döntött úgy az RTL Klub, hogy a műsorrendet újragondolja, ennek keretében a főműsoridős sávból délutánra tette a Megtörve című török sorozatot. Az esti idősávba pedig egy meghosszabbított Fókusz került, amelyet a Barátok közt követett, majd egy régebbi sikeres sorozat ismétlése, vagy egy új széria zárja az estét.
Ha a számokat nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy a korábbiakhoz képest nem sikerült csodát tenni, ennek hátterében pedig az áll, hogy a TV2-n továbbra is nagyon jól teljesítenek a Bezár a bazár! korábbi részei. Emellett az is megfigyelhető, hogy vélhetőleg a szokásos nyári visszaesés miatt hektikusabban alakultak a csatornák számai. Hétfőn például úgy tűnt, az RTL Klub hiába módosította a programokat, nem az elképzeléseik szerint alakult a nézettség. A Fókusz önmagához képest nem remekelt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban 13,6 százalékos közönségaránnyal futott, kedden viszont fordult a kocka, hiszen akkor már a csatorna átlagos közönségarányát messze meghaladó nézettséget hozott, 17,4 százalékot produkált.
A hét első napján az RTL más műsorai sem remekeltek, ami persze logikus, hiszen optimális esetben felfele tudják húzni a közönségarányt, ha jól vannak egymásra építve a programok. Mivel azonban hétfőn a Fókuszt is kevesen nézték, így a későbbi műsorok (Barátok közt, A Tanár, Isten veled Magyarország) közönségaránya is gyengébb volt. Más kérdés, hogy a következő nap hiába hozott jó számokat a Fókusz, a felújított Magnum sorozat számaiban ez már nem köszönt vissza, azt magabiztosan nyomta le a Ninja Warrior Hungary.
A hét második felében sem láthattunk forradalmi változásokat, a Fókusz a hétfői számainak közelében teljesített, a későbbi időszakban pedig láttunk ettől nagyon elmaradó (Mr. Whiskey) és ezt elérő (A mi kis falunk) műsorokat is. Összességében pedig folytatódott az egy héttel korábbi tendencia, vagyis a TV2 minden nap nyert főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek).
Nem véletlen, hogy az RTL Klub újabb műsorral erősítene, kérdés, hogy a korábban kábelcsatornán már bemutatott Oltári csajok sorozat mire lesz elég. Ha a tévénézési trendeket nézzük, akkor valószínűleg a műsornak több esélye van, mintha külföldi sorozatokkal próbálkozna a csatorna. A habkönnyű, magyar szériák ugyanis rendre felülteljesítenek a hazai nézők körében. Így könnyen lehet, hogy a nyár derekára mégis magára talál az RTL Klub.
Ez ellen persze a TV2 igyekszik tenni, és a mostani éllovas pozíciójában sem várt tétlenül. A csatorna ugyanis igyekszik kihasználni azt, hogy a nézők körében a Majka-Tilla páros ennyire népszerű, és egy másik korábbi műsorukat is elővesznek. A Ninja Warriort ugyanis hétfőtől váltja a A legbátrabb páros. Ez a program hetente egyszer, 2018 őszén futott, a nézettsége kapcsán pedig azt mondhatjuk, hogy mérsékelt sikerrel ment. Izgalmas lesz, hogy a Majka-mánia valóban annyira bejön-e, ahogy a TV2 reméli, vagy az RTL Klub visszavág, és az Oltári csajok révén újra ők lesznek a piacvezetők.