4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mit is nevezek marketing sérültnek? Azt aki együtt dolgozott egy vagy akár több marketing ügynökséggel és nem hozott eredményt ezért ügynökségről ügynökségre vagy a legrosszabb esetben, akár csődbe megy a cége.

Miért lehet ez?

Nem könnyű megbízható és profi marketing ügynökséget találni, és könnyen beleeshetünk olyan hibákba, ami egyenes út a rossz választáshoz. Felsorolok néhány olyan hibát, amivel mostanában gyakran találkozom.

  • Szakmai csoportok megkérdezése
    Facebook (vagy egyéb) szakmai csoportokban keresni a leendő ügynökségünket. Az alap felvetés jó, hisz egy szakmai közösségen belül lehetnek igazán jó ajánlások, de mivel a marketinges cégek is „rájöttek” erre, azóta kicsit megváltozott a helyzet. Ahogy érkezik egy „Tudtok ajánlani tényleg jó marketing ügynökséget?” típusú kérdés, megjelennek az ügyfélre éhes marketinges ügynökségek cápázása, vagy az érdek vezérelt ajánlások. Így nem a legjobb, hanem a legéhesebb ügynökséghez fogtok eljutni.
  • Kizárólag ár alapján hozott döntés
    Jó ötletnek tűnik bekérni, 4-6 ajánlatot, majd ár szerint sorbarendezni és a legolcsóbb utáni ajánlatot kiválasztani, de ez nem feltétlen a működő módszertan.
    Mint minden szolgáltatásnál itt is veszélyes kizárólag az ár alapján dönteni. Tudom, hogy nehéz a marketinges szolgáltatásokat összehasonlítani, ezért is született ez a Facebook hirdetés árait elemző írásom.
    Valószínűsíthető, ha nagyon olcsó egy szolgáltatás, ott vagy kihagy néhány munkafolyamatot az ügynökség vagy minimálbért vagy annyit sem kap a kampánykezelő.
  • A kapott ajánlat elfogadása alapos átbeszélés nélkül
    Ha megkaptad az ajánlatot, szimpatikus az ügynökség is és már rá is bólintasz az együttműködésre, aláírod a szerződést. Itt is a részletekben lakik az ördög, ahogy a mondás tartja. Ha nincsenek konkretizálva és jól átbeszélve az üzleti célok és a használandó marketing eszközök és feladatok, érhetnek meglepetések a nyújtott szolgáltatáskor vagy számlázáskor.

Azt javaslom, hogy ha ügynökség választás előtt állsz, a következő dolgokat fontold meg, hogy ne duzzaszt tovább a marketing sérültek számát.

  • Az ajánlás hasznos, főleg ha friss és valós a tapasztalat az ügynökséggel
    A legtöbb vállalkozónak vannak vállalkozó ismerősei, akik már együttműködnek ügynökséggel. Érdemes körbekérdezni és valós friss elsőkézből érkező tapasztalatok alapján elindulni.
  • Amennyiben nincs elég ajánlás első kézből, nézzünk szét az interneten
    Azt javaslom, hogy ne csak a fizetett hirdetésekre kattintsatok, nézzétek meg, hogy mit hoz ki a Google keresője többféle keresésre és ne legyetek resten megnézni a második esetleg a harmadik oldalát se a találati listának, így nem csak a keresőket domináló cégek kerülnek a látómezőtökbe. Ezt úgy javaslom, hogy pl „online marketing szakember” vagy „marketing tanácsadás” keresésre a vállalkozásom oldala előkelő helyen szerepel a találati listákon.
  • Kérdezz!
    Adok néhány kapaszkodót, hogy milyen jellegű kérdéseket érdemes feltenni a leendő ügynökségnek:

– Ki lesz a kapcsolattartóm, mindig egy személlyel fogom tartani a kapcsolatot?

– Aki kezeli a kampányomat milyen tapasztalattal rendelkezik?

– Hány kampányt kezel egyszerre, aki majd az, aki én kampányommal fog foglalkozni?

– Ha egy kérés érkezik tőlem mennyi idő múlva számíthatok válaszra/megoldásra?

– Milyen feladatokért kell külön fizetni?

Minden megbízás más, ezért a kérdések is eltérőek lehetnek, ne félj kérdezni!

  • Ha megkapod az árajánlatot, érdemes feltenni a felmerülő kérdéseket!
    Egyáltalán ne érezd magad kellemetlenül, ha valamit esetleg nem értesz, nem tiszta számodra az árazás, vagy hogy az egyes feladatok pontosan mit takarnak.
    Ha átgondoljuk, hogy egy Facebook hirdetés létrehozásánál hány dologra kell figyelni, láthatjuk, hogy rengeteg kérdés felmerülhet, ami a témába vág.
    Egy kis értetlenkedés még hasznos is a számodra, mert megtapasztalod mennyire reagál jól az ügynökség és magyaráz érthetően.

A cikk szerzője:

Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa

 

A cikk a Sopronnet közreműködésével jelent meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!