2019. június 17. 09:47
mfor.hu

A Debreciner egy külföldön már működő modellt honosít meg: az újság jelentősebb cikkeinek egy részét csak a fizető látogatóik érhetik el. Cserébe a szájt teljesen független - hogy nem kell megfelelniük semmiféle politikai nyomásnak, az különösen a regionális sajtóban nagy szó.

Megkezdte nyilvános és folyamatos működését a Debreciner című, idén áprilisban beharangozott online újság, írja a media1.hu. A lap különlegessége, hogy Magyarországon elsőként bevállalata az előfizetéses modellt, azaz a jelentősebb cikkeikhez csak azok az olvasók férhetnek hozzá, akik átutalták a portálnak a díjat, majd beléptek a saját tárhelyükre.

Forrás: a Debreciner Facebook-oldala Forrás: a Debreciner Facebook-oldala

     
A media1-nek a Debreciner alapító-főszerkesztője, Porcsin Zsolt még áprilisban azt mondta, 2000 előfizetőre lenne szükségük ahhoz, hogy fenntarthatóvá váljon az új oldal. Porcsin most arról beszélt, hogy egyelőre az induláshoz szükséges pénz jött össze, a folyamatos és biztonságos működés és a további fejlesztések megteremtéséhez azonban még szükség lenne további előfizetőkre.

A Debreciner úgy gondolja, az újságíró és a szerkesztő munkájába nem szólhat bele más, csupán az olvasó érdekét szabad figyelni. Az olvasói finanszírozással gyakorlatilag azt biztosítják, hogy náluk nem a pártközpont utasításait követve kell majd újságot írni, ami regionális médiában a Fidesz-közeli KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány), illetve a hozzá tartozó, a vidéki sajtó majdnem egészét uraló Mediaworks médiakiadó korában igazi ritkaság.

Porcsin Zsolték oldalát egyébként az Együtt Debrecenért Egyesület működteti, de a névrokonság ellenére az egyesületnek nincs köze a csak az egyesület megalapítását követően létrejött politikai párthoz, az Együtthöz sem. A Debreciner oldalon az előfizetési díj havi ezer forintba kerül. Éves és féléves kedvezmény jelenleg nincs, hisz előbbi 6, utóbbi 12 ezer forintba kerül összesen.

Porcsin 2016-ig a Mediaworks munkatársa volt: dolgozott a Hajdú-bihari Napló főszerkesztőjeként és a Heves Megyei Hírlap felelős szerkesztőjeként is. Akkor kellett távoznia, amikor Orbán Viktor milliárdos jóbarátja, Mészáros Lőrinc megszerezte a kiadót.

(media1)