2p

Egymás sarkára taposva vásárol fel adatfeldolgozással és -vizualizálással foglalkozó cégeket a Google és a Salesforce.

A Google 2,6 milliárdért a múlt héten vette meg a Looker nevű adatfeldolgozással foglalkozó startupot, a Salesforce pedig tegnap jelentette be, hogy 15,7 milliárd dollárért (nem tévedés: 15,7 milliárd dollár) ad részvényeket a Tableau nevű adatvizualizációs cégnek: a cél, hogy ily módon is segítsék a vállalkozásokat az által gyűjtött és használt adatok értelmezésében, hasznosításában, írja a TechCrunch. A Tableau tulajdonosai ebben a konstrukcióban nem készpénzt kapnak, hanem a Salesforce-ban válik tulajdonossá, oly módon hogy az adatvizualizációs cég A és B osztályú részvényeiért 1103 Salesforce-papírt kapnak. A tranzakció június 7-i áron számított értéke 15,7 milliárd dollár, ami óriási ugrás a Tableau korábbi piaci értékéhez képest: múlt pénteken még csak 10,79 milliárdot ért.

Óriási növekedési potenciál van mindkét cégben
Óriási növekedési potenciál van mindkét cégben

Mindkét cég vezérkara már elfogadta az üzletet. Az akvizíció nagy lépést a Salesforce számára, amely így  tovább tudja diverzifikálni tevékenységét a CRM szoftverszolgáltatáson túl, és egyre erőteljesebben építheti ki elemzői szolgáltatását.

Mint ismert, a Salesforce szerette volna megvenni a LiknedIn-t is, ami ugyan nem sikerült, hiszen a Microsoft lett a befutó, de mostani lépése ugyanazt a célt szolgálja: a Salesforce jelenlegi vásárlóit még jobban magához kösseaz adatok intelligens hasznosítását kínálva számukra.

Összehozzuk a világ első számú CRM szolgáltatóját a világ első számú elemzőplatformjával - mondta Marc Benioff, a Salesforce elnök-társvezérigazgatója, aki azt is hozzátette, hogy a Tableau segít az adatok láthatóvá válásában és megértésében, a Salesforce pedig érti és szorosan kapcsolódik vevőihez.

A Tableau 86 ezer céges ügyféllel rendelkezik, olyanokkal, mint a Charles Schwab, a Verizon, a Schneider Electric, a Southwest vagy a Netflix. A vezérigazgató marad Adam Selipsky, ahogy a cég menedzsmentje sem változik, ahogy a székhely sem. őt, Benioff szavaiból arra lehet következtetni, hogy Seattle lesz a Salesforce második központja San Francisco után.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!