A Google 2,6 milliárdért a múlt héten vette meg a Looker nevű adatfeldolgozással foglalkozó startupot, a Salesforce pedig tegnap jelentette be, hogy 15,7 milliárd dollárért (nem tévedés: 15,7 milliárd dollár) ad részvényeket a Tableau nevű adatvizualizációs cégnek: a cél, hogy ily módon is segítsék a vállalkozásokat az által gyűjtött és használt adatok értelmezésében, hasznosításában, írja a TechCrunch. A Tableau tulajdonosai ebben a konstrukcióban nem készpénzt kapnak, hanem a Salesforce-ban válik tulajdonossá, oly módon hogy az adatvizualizációs cég A és B osztályú részvényeiért 1103 Salesforce-papírt kapnak. A tranzakció június 7-i áron számított értéke 15,7 milliárd dollár, ami óriási ugrás a Tableau korábbi piaci értékéhez képest: múlt pénteken még csak 10,79 milliárdot ért.
Mindkét cég vezérkara már elfogadta az üzletet. Az akvizíció nagy lépést a Salesforce számára, amely így tovább tudja diverzifikálni tevékenységét a CRM szoftverszolgáltatáson túl, és egyre erőteljesebben építheti ki elemzői szolgáltatását.
Mint ismert, a Salesforce szerette volna megvenni a LiknedIn-t is, ami ugyan nem sikerült, hiszen a Microsoft lett a befutó, de mostani lépése ugyanazt a célt szolgálja: a Salesforce jelenlegi vásárlóit még jobban magához kösseaz adatok intelligens hasznosítását kínálva számukra.
Összehozzuk a világ első számú CRM szolgáltatóját a világ első számú elemzőplatformjával - mondta Marc Benioff, a Salesforce elnök-társvezérigazgatója, aki azt is hozzátette, hogy a Tableau segít az adatok láthatóvá válásában és megértésében, a Salesforce pedig érti és szorosan kapcsolódik vevőihez.
A Tableau 86 ezer céges ügyféllel rendelkezik, olyanokkal, mint a Charles Schwab, a Verizon, a Schneider Electric, a Southwest vagy a Netflix. A vezérigazgató marad Adam Selipsky, ahogy a cég menedzsmentje sem változik, ahogy a székhely sem. őt, Benioff szavaiból arra lehet következtetni, hogy Seattle lesz a Salesforce második központja San Francisco után.