Elon Musk amerikai nagyvállalkozó két cégétől mérnököket küld a thaiföldi barlangbalesethez, hogy kiderítsék, tudnak-e valamilyen módon segíteni a két hete bennrekedt fiúkat kimentésben. A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) meghívta a fiúkat a moszkvai világbajnokság döntőjére.
Elon Musk pénteken Twitter-üzenetekben tudatta intézkedéseit azután, hogy egy twitterező szemére vetette: nem tesz eleget a barlangban rekedtek kiszabadításáért. A mágnás Boring nevű cége járatos az alagútfúrásban, nagyon fejlett radarja van földrétegek vizsgálatához. Szakemberei azt ötlötték ki, hogy egy légjárat fúrásával ki lehetne menteni a Tham Luang barlangrendszerben rekedt tizenkét diákot és edzőjüket. Musk nevéhez fűződnek egyebek közt a SpaceX és a Tesla vállalkozások.
Maybe worth trying: insert a 1m diameter nylon tube (or shorter set of tubes for most difficult sections) through cave network & inflate with air like a bouncy castle. Should create an air tunnel underwater against cave roof & auto-conform to odd shapes like the 70cm hole.
— Elon Musk (@elonmusk) July 6, 2018
Az ifjúsági focicsapat tagjai és edzőjük június 23-án rekedtek benn a Bangkoktól ezer kilométerre északra fekvő barlangrendszerben. A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) pénteken levelet küldött a thaiföldi labdarúgó szövetségnek, mély együttérzéséről biztosítva a gyerekek és edzőjük családjait, egyúttal meghívta a barlangban rekedtek fiúkat Moszkvába, a jelenleg zajló labdarúgó világbajnokság döntőjére, amely július 15-én lesz. A fiúk - focisták lévén -, rendszeresen kérdezősködnek a rájuk vigyázó búvároktól a vb történéseiről.
A mentésben pénteken meghalt egy búvár. A 38 éves férfi korábban tagja volt a thaiföldi haditengerészet elit alakulatának. Feladatát ugyanakkor még teljesíteni tudta: eljuttatott egy oxigénpalackot a kijelölt helyre, de visszafelé eszméletét vesztette és meghalt. A búvárok oxigénpalackokat helyeznek el a barlangban tervezett több kilométeres mentési útvonal mentén.
A mentésbe önkéntesen bekapcsolódó dán búvár, Ivan Karadzic a nehézségeket jellemezve a dpa német hírügynökség tudósítójának elmondta, hogy a kifelé vezető járatok "helyenként olyan szűkek, hogy le kell venni a magukra öltött oxigénpalackot, és maguk előtt átttolni a szűkületen". Szavai szerint ezt a problémát csak valamilyen speciális búvár felszereléssel lehetne áthidalni.