2019. május 10. 15:16

Ezúttal nem alapított, hanem átvett cégeket. Mégpedig bizalmasától, Vörös Józseftől a saját nevére vette Simicska Lajos egykori reklámcégeit.

Mészáros Lőrinc jellemzően valamelyik érdekeltéségben álló társaság alá szokta betolni az újonnan felvásárolt cégeket, éppen ezért is volt némileg meglepetés, amikor pár hónappal ezelőtt az egykori Simicska-birodalom agrárékkövét a saját nevére vette. Ám mint az azóta kiderült, és mi is rendre nyomon követtük a változásokat, nem egyedül a mezőgazdasággal foglalkozó cégre fájt Mészáros foga. Néhány hét pihenő után saját nevére vette a reklámmal és közterületi plakátokkal foglalkozó társaságokat is, melyek Simicska után Nyerges Zsolthoz kerültek, majd Vörös Józsefnél pihentek egy darabig. A folyamat azonban most, május elején véget ért, az Opten adatbázisa alapján hirtelen igencsak kiterjedt lett Mészáros Lőrinc céghálója.

Mészáros Lőrinc (fotó: MTI) Mészáros Lőrinc (fotó: MTI)

A leánycégekkel együtt összesen 23 új társaság került a tulajdonába: így már az övé többek között a Simicska-birodalomból:

  • a Publimont Kft.,
  • az A Plakat Kft.,
  • a NEO-MET Kft.,
  • a PRO A Kft.,
  • a PRO B Kft.,
  • a Lánchíd Rádió Kft.,
  • a Pro-Aurum Zrt.,
  • a Mundus Invest Zrt.,
  • a Megapolis Media Zrt.,
  • a Pro-Ráta Holding Zrt.,
  • az EUro Publicity Kft.,
  • valamint korábbi tulajdonszerzéssel a Mezort Zrt.

Igaz, a mostanában megszerzett 23 cég hamarosan kettővel biztosan kevesebb lesz. Vörös József ugyanis nemcsak egy megálló volt a Mészároshoz vezető úton, de némi racionalizálást is elindított a céghálóban. Két leánycég esetében ugyanis elindította a végelszámolási eljárást.

A Lánchíd Kereskedőház Kft. esetében 2019. április elsején indította el a végelszámolási eljárást, négy nappal azelőtt, hogy Mészáros tulajdonos lett volna. A vagyonkezelés fő tevékenységű cég a Lánchíd Rádió Kft. közvetlen tulajdonában áll, mely Simicskától Nyerges és Vörös részvételével végül Mészárosnál kötött ki. A MAHIR Többlet Ajándéktárgy Kft.-nél viszont kicsit már korábban, február elsején elindította Vörös a folyamatot, a társaság főtevékenysége médiareklám, tulajdonosa pedig a Mészároshoz került B-Reklám Kft. és a MAHIR Zrt. A cégek megszüntetése teljesen logikus lépésnek tűnik annak fényében, hogy a MAHIR Többlet Ajándéktárgy Kft.-nek 2015 óta egy forint árbevétele nem volt, némi költség viszont jelentkezett, ám ennek ellenére is sikerült azóta összesen 18 milliós nyereséget kimutatni. Ez nagyban köszönhető annak is, hogy 2018-ban 24,9 millió forint egyéb bevétele volt a cégnek, ám hogy miből, arra a kiegészítő mellékletben nem térnek ki.

A Lánchíd Kereskedőház Kft. adatai ennél rosszabban festenek, hiszen évek óta lényegében alvócégként funkcionált, árbevétele nem származott semmilyen tevékenységből sem. Tavaly ráadásul egy 37 milliós egyéb ráfordítás miatt 39,9 milliós veszteséget termelt a cég.

Azzal, hogy Mészáros nevére kerültek a plakátos és reklámcégek, Vörös József céghálója szinte teljesen kiürült. A felcsúti milliárdoshoz közel álló ügyvéd tulajdonában már csak a 2015-ben alapított VRS Gold Kft., valamint a Smart Digital Sities Kft., melyben idén március elején szerzett részesedést.