Vegyes érzelmekkel tekintenek a Continental vezetői a társaság 2020-as eredményére, derült ki a társaság keddi online konferenciáján. Az egyik legnagyobb autóipari beszállítónak számító vállalat árbevétele jelentősen visszaesett a koronavírus válság miatt. A járvány miatti lezárások 2020 tavaszán különösen erősen sújtották a járműipart, ami visszavetette a Continentalt is. Ugyanakkor az évközben erősen lefele módosított várakozásokat végül sikerült túlszárnyalni.
A vállalat árbevétele tavaly 37,7 milliárd eurót tett ki, ami komoly visszaesés a 2019-es 44,5 milliárdos forgalomhoz képest. Ugyanakkor a társaság várakozása szerint a visszaesést idén jórészt ledolgozhatják, hiszen a tervek szerint idén az árbevétel 40-42,5 milliárd euró között alakulhat.
A működési eredmény 1,3 milliárd euró volt, miközben az EBIT 2019-ben még 3,2 milliárd eurót ért el. Mint a számok jelzik, a vállalat EBIT rátája is számottevően csökkent. A vállalat pénzügyi igazgatója, Wolfgang Schäfer jelezte, hogy a koronavírus-járvány komoly kieséssel és plusz költségekkel járt a társaság számára. Ugyanakkor sikerült enyhíteteni a koronavírus-járvány gazdasági hatásait azáltal, hogy rendkívül fegyelmezetten kezelték a költségeket és a tőkekiadásokat.
Óriási kihívást jelentett a vállalat számára a koronavírus-járvány és a szektor átalakulása is. Különösen nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében 2020-ban, hogy ezekhez alkalmazkodjanak. A társaság vezérigazgatója, Nikolai Setzer szerint a legrosszabbon időszakon túljutott a Continental. A Covid-járvány kapcsán nem számolnak a helyzet további romlásával, ugyanakkor a most tapasztalható chiphiány számukra is kihívást jelent. A folyó pénzügyi év kezdete a félvezetők hiánya miatt eddig visszafogott volt.
Félvezetők hiánya kapcsán újságírói kérdésre Nikolai Setzer azt mondta, hogy jelenleg is küzdenek ezzel a problémával, meglátásuk szerint év közben azonban megoldódik a helyzet. Hangsúlyozták, folyamatosan tárgyalnak arról, hogy az alkatrészellátás megnyugtató legyen. Nehézséget jelent, hogy az ellátási láncuk esetenként kifejezetten hosszú, és időnként nehéz tervezniük ilyen körülmények között.
A vállalat vezérigazgatója ugyanakkor annak a reményének adott hangot, hogy a piac több-kevésbé helyreáll 2020-hoz képest. A vállalat ezért 2021-ben a személygépkocsik és a kishaszon-gépjárművek gyártásának jelentős növekedését várja, becslések szerint 9–12 százalékkal bővülhet ez a szegmens az előző évhez képest. A társaság vezetői ugyanakkor felhívták a figyelmet arra, hogy várakozásuk szerint a járműipar korábbi rekordszintű volumenét, amit 2017-ben ért el, csak 2025-ben tudják majd túlszárnyalni.
Ami a jövőt illeti, a cégvezetés szerint a fókuszban a globális technológiai fejlesztések és az önvezető járművek állnak. Utóbbi kapcsán a céljuk, hogy az ilyen járművekhez biztosítsanak csúcstechnológiát jelentő részegységeket. A fejlesztésekre fordított forrásokat is ennek megfelelően allokálják. Mint hangoztatták, a legmodernebb vezetősegítő rendszerek és az automatizált vezetési rendszerek fejlesztésére 200-250 millió eurót fognak idén fordítani.
Emellett kiemelt célnak nevezték a zöldülést is. Ez mind az iparágra igaz, mind pedig a Continentálra, hiszen 2050-re a társaság karbonsemleges lesz, amihez folyamatosan lépéseket tesznek, így például megújuló energia felé fordulnak és csökkentik a széndioxid kibocsátást is.