Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
mfor.hu

Ahogy a teljes szektor, úgy a nagy járműipari beszállítók is megszenvedték a tavalyi évet. Hasonló a helyzet a Continental esetében, a társaság vezetőinek várakozása szerint viszont idén ledolgozzák a tavalyi visszaesést.

Vegyes érzelmekkel tekintenek a Continental vezetői a társaság 2020-as eredményére, derült ki a társaság keddi online konferenciáján. Az egyik legnagyobb autóipari beszállítónak számító vállalat árbevétele jelentősen visszaesett a koronavírus válság miatt. A járvány miatti lezárások 2020 tavaszán különösen erősen sújtották a járműipart, ami visszavetette a Continentalt is. Ugyanakkor az évközben erősen lefele módosított várakozásokat végül sikerült túlszárnyalni.

A vállalat árbevétele tavaly 37,7 milliárd eurót tett ki, ami komoly visszaesés a 2019-es 44,5 milliárdos forgalomhoz képest. Ugyanakkor a társaság várakozása szerint a visszaesést idén jórészt ledolgozhatják, hiszen a tervek szerint idén az árbevétel 40-42,5 milliárd euró között alakulhat.

Nikolai Setzer, a Continental AG vezérigazgatójaNikolai Setzer, a Continental AG vezérigazgatója

A működési eredmény 1,3 milliárd euró volt, miközben az EBIT 2019-ben még 3,2 milliárd eurót ért el. Mint a számok jelzik, a vállalat EBIT rátája is számottevően csökkent. A vállalat pénzügyi igazgatója, Wolfgang Schäfer jelezte, hogy a koronavírus-járvány komoly kieséssel és plusz költségekkel járt a társaság számára. Ugyanakkor sikerült enyhíteteni a koronavírus-járvány gazdasági hatásait azáltal, hogy rendkívül fegyelmezetten kezelték a költségeket és a tőkekiadásokat.

Óriási kihívást jelentett a vállalat számára a koronavírus-járvány és a szektor átalakulása is. Különösen nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében 2020-ban, hogy ezekhez alkalmazkodjanak. A társaság vezérigazgatója, Nikolai Setzer szerint a legrosszabbon időszakon túljutott a Continental. A Covid-járvány kapcsán nem számolnak a helyzet további romlásával, ugyanakkor a most tapasztalható chiphiány számukra is kihívást jelent. A folyó pénzügyi év kezdete a félvezetők hiánya miatt eddig visszafogott volt.

Félvezetők hiánya kapcsán újságírói kérdésre Nikolai Setzer azt mondta, hogy jelenleg is küzdenek ezzel a problémával, meglátásuk szerint év közben azonban megoldódik a helyzet. Hangsúlyozták, folyamatosan tárgyalnak arról, hogy az alkatrészellátás megnyugtató legyen. Nehézséget jelent, hogy az ellátási láncuk esetenként kifejezetten hosszú, és időnként nehéz tervezniük ilyen körülmények között.

A vállalat vezérigazgatója ugyanakkor annak a reményének adott hangot, hogy a piac több-kevésbé helyreáll 2020-hoz képest. A vállalat ezért 2021-ben a személygépkocsik és a kishaszon-gépjárművek gyártásának jelentős növekedését várja, becslések szerint 9–12 százalékkal bővülhet ez a szegmens az előző évhez képest. A társaság vezetői ugyanakkor felhívták a figyelmet arra, hogy várakozásuk szerint a járműipar korábbi rekordszintű volumenét, amit 2017-ben ért el, csak 2025-ben tudják majd túlszárnyalni.

Ami a jövőt illeti, a cégvezetés szerint a fókuszban a globális technológiai fejlesztések és az önvezető járművek állnak. Utóbbi kapcsán a céljuk, hogy az ilyen járművekhez biztosítsanak csúcstechnológiát jelentő részegységeket. A fejlesztésekre fordított forrásokat is ennek megfelelően allokálják. Mint hangoztatták, a legmodernebb vezetősegítő rendszerek és az automatizált vezetési rendszerek fejlesztésére 200-250 millió eurót fognak idén fordítani.

Emellett kiemelt célnak nevezték a zöldülést is. Ez mind az iparágra igaz, mind pedig a Continentálra, hiszen 2050-re a társaság karbonsemleges lesz, amihez folyamatosan lépéseket tesznek, így például megújuló energia felé fordulnak és csökkentik a széndioxid kibocsátást is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.