2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Beleszállt a Ryanair a magyar kormányba, a légitársaság közleménye nem semmi.

A Ryanair közleményében felszólította Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert arra, hogy magyarázza meg, miért a légitársaságokat sújtják többletnyereség-adóval „a magyar családok védelmében”, miközben a légitársaságok a Covid és az ukrajnai háború miatt rekord veszteséget könyvelnek el.

A légitársaság emellett arra is kíváncsi, hogy miért kérik a magyar családoktól és az idelátogatóktól, hogy fizessenek magasabb viteldíjat, miközben a Magyarországra irányuló és onnan induló légi közlekedés már 2 éve veszteséges a világjárvány és az ukrajnai helyzet miatt?

Visszavágott a Ryanair. Fotó: Depositphotos
Visszavágott a Ryanair. Fotó: Depositphotos

Egyszerű rablás

A Ryanair közleményében azonban még nem állt meg itt. Mint írták:

ez nem extraprofit-adó, hanem a kormány által elkövetett rablás, amely teljesen elrugaszkodott a valóságtól.

A légitársaság szerint miközben más uniós kormányok csökkentik az utazási adókat/repülőtéri díjakat, hogy visszaszerezzék a forgalmat, a turizmust és a munkahelyeket, a magyar kormány Nagy Márton új és sikertelen gazdasági stratégiáját követi. A cég kitért arra is, hogy üdvözli a javasolt fogyasztóvédelmi vizsgálatot, ugyanakkor javasolja, hogy azt is vizsgálják ki, hogy hogyan lehet ilyen adót kivetni egy veszteséges iparágra.

Talán Nagy miniszter úr meg tudja magyarázni, hogy miért vetik ki ezt az idióta adót

- tették hozzá.

Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója így nyilatkozott:

Meg lehet érteni, hogy a magyarok miért vetnek ki többletnyereségadót az olaj- és gázszektorra, amely az Ukrajna elleni oroszországi illegális invázió következtében váratlan nyereségre tesz szert. De ennek a „többletnyereségadónak” egy olyan veszteséges iparágra való kiterjesztése, mint a légi közlekedés, amely a kétéves Covid és az ukrajnai orosz invázió újabb hatásai után küzd a talpra állásért, azt mutatja, hogy a miniszter úr elfelejtette a közgazdaságtant. Küldeni fogunk neki egy új könyvecskét, a „Közgazdaságtan fajankóknak” címűt, amelyet reméljük, hogy tanulmányozni fog.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!